• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Cloudy
    Här och nu skrev 2011-03-31 10:37:35 följande:
    Handlar inte om det. Även om man säger att man inte ammar o inte vill diskutera varför o är nöjd med sitt val, hackar folk. Därför är det nyttigt med extrema exempel, som skakar om amningens helighet, även om de stora konsekvenserna har större orsaker.
    Ska vi dadda på på den nivån så måste jag ska nämna den där skandalen i Kina där tusentals barn blev förgiftade av vanlig modersmjölkserssättning? Om man ska resonera lika knäppt som dig så innebär det ju alltså att ersättning i sig är giftigt.

Ska vi fortsätta fjanta på den nivån eller har du kanske förmågan att inse att artikeln inte alls handlar om amning utan om efterblivna föräldrar som vanvårdade sitt barn till döds.
  • Kotte Grön
    Cloudy skrev 2011-03-31 11:04:21 följande:
    Ska vi dadda på på den nivån så måste jag ska nämna den där skandalen i Kina där tusentals barn blev förgiftade av vanlig modersmjölkserssättning? Om man ska resonera lika knäppt som dig så innebär det ju alltså att ersättning i sig är giftigt.

Ska vi fortsätta fjanta på den nivån eller har du kanske förmågan att inse att artikeln inte alls handlar om amning utan om efterblivna föräldrar som vanvårdade sitt barn till döds.
  • lilly85

2 barnsmamma84

Gjorde dem inget fel?? Är du ironisk eller missuppfattar jag dig nu? Även fast man fortsätter att amma efter att barnet blivit 6 månader så måste man komplettera med annat också för att täcka barnets näringsbehov.

• 2Fina
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 10:50:51 följande:
    Varför föräldrarna  undrar jag !
    Dom gjorde inget fel.
    Felet var väl att inte dom inte gav barnet de vitaminer och näring som behövs? Sen kan man ju undra om dom var informerad om att bröstmjölk inte räcker som full kost efter 6 månaders ålder. Säkerligen lider dom själv av näringsbrist också.....

Man kan ha en massa tankar kring detta, men amningen i sig var ju inte det som dödade barnet...... Det som dödade var att näringen i mjölken inte räckte till och att barnet inte fick någon kompletterande mat!
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Friedegard
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 10:50:51 följande:
    Varför föräldrarna  undrar jag !
    Dom gjorde inget fel.
    Va???? Har vi läst samma artikel?. Barnet vägde 5,7 kg var uppenbarligen undernärt och du tycker att de inte gjort något fel?

Läs artikeln igen innan du ger dig in i diskusssionen. 
  • Molean
    Här och nu skrev 2011-03-31 10:37:35 följande:
    Handlar inte om det. Även om man säger att man inte ammar o inte vill diskutera varför o är nöjd med sitt val, hackar folk. Därför är det nyttigt med extrema exempel, som skakar om amningens helighet, även om de stora konsekvenserna har större orsaker.
    Men varför blir du en av dem? Som hackar alltså? Tycker du ska sträcka på dig istället och vara nöjd med att du fattat ett riktigt beslut för dig och ditt/dina barn. Som sagt idioter finns det gott om, bli inte en av dem.
  • Kotte Grön

Kan det vara så enkelt som att 2 barns mamma84 råkade skriva fel? Jag hoppas det i alla fall. Ibland missar vi något ord eller så och då får det vi skrivit en annan innebörd.

• ElinaNikki

Men vilken skittråd rent ut sagt!!! Precis som att amning inte är bra bara för att vissa inte fattar då att det inte räcker med BARA det vid ett års ålder eller...

• amia01

Inget fel på amninngen utan på föräldrarna. Bevis på att det inte är naturligt att vara vegan. Hur skulle vi då fortplantat oss genom årtusenden om vi inte haft näringsriktig bröstmjölk till våra barn?
    Skaffar man barn är man också skyldig att se till att dom får i sig den mat dom behöver, och kan man inte ge den själv måste man ju ta hjälp. Ersättning finns ju!

• Åsa
    lilly85 skrev 2011-03-31 11:15:00 följande:
    2 barnsmamma84

Gjorde dem inget fel?? Är du ironisk eller missuppfattar jag dig nu? Även fast man fortsätter att amma efter att barnet blivit 6 månader så måste man komplettera med annat också för att täcka barnets näringsbehov.
    Den där sexårsgränsen är ju inte helig utan en mellan-tumme-o-pekfingerregel. Det viktigaste är att de ökar något så när stadigt i vikt. Det finns barn som vill börja äta före halvåret och de som bara vill ha mjölk ett tag efter det. Sedan inser nog de flesta att det börjar bli knepigt med barn som inte får något annat än bröstmjölk uppemot åttamånadersstrecket, men det är inte heller särskilt vanligt.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....