• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Här och nu
    annbom skrev 2011-03-31 09:52:18 följande:
    Känner du dig duktig när du skiver det här? Jag tror inte att det finns så många barn som mår dåligt av att ammas. Att det finns något enstaka exempel på vanvårdnad är en helt annan sak. I det här fallet så var ju mammam undernärd och därför hade barnet inte fått i sig det hon behövde genom bröstmjölken.

Din inställning tíll ammning framkommer ju ganska klart i ditt inlägg "matar sina barn på rätt sätt"
    Ja,det gör jag verkligen, för amning ställer till det nåt djävulskt för en del barn. Mata på rätt sätt=amma ELLER ge ersättning med kunskap om för- och nackdelar.
  • lokisse
    Isola80 skrev 2011-03-31 09:51:16 följande:
    Men om ett barn på 11 månader bara får ersättning, hur mår det barnet?
    lika bra som ett barn som far bröstmjölk.
    Nej det tror jag inte!
  • Insatt
    lokisse skrev 2011-03-31 09:54:29 följande:
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-31 09:53:27 följande:
    nej det gör man inte.
    tva ars amning rekomenderar who varav ett ars helamning i u länder rekomenderas tom att helamma i tva ar.
    efer 6 manader kan man ge annat om man vill men rekomendationen är att helamma ett ar.
    I u-länder ja.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-31 09:54:29 följande:
    Dvs inte bra.
  • Kinya

Fast är man vegan kan man väl inte använda ersättning eftersom det är tillverkat av komjölk? Eller tänker jag fel? I vilket fall som så är barnet förloraren eftersom föräldrarna i det här fallet var så extrem att de lät sin övertygelse om att veganism är det bästa gå före deras barns behov av näring.

• auo

men hallåå   denna barnet var ju 11 månader det är ju nästan 1 år .. såklart ska den har nåt bredvid bröstmjölken .. annars går det inte ju då händer det så som i den artikel .

• annbom
    Här och nu skrev 2011-03-31 09:51:40 följande:
    Precis. De flesta barn på MINST 6 mån har behov av fast föda.
    Nej, å är det faktiskt inte. Barn kan mycket väl ammas helt tills de är ett år, MEN bara om de fortfarande går upp i vikt och verkar nöjda. Vanligtvis behöver de flesta barn fast föda efter 9-10 månader.
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • annbom
    Insatt skrev 2011-03-31 09:47:44 följande:
    Det roliga är att när det redovisas ett fall där överdosering av pulver i ersättning visat sig vara farligt då jävlar kommer det igång med hur dåligt det är med ersättning och "AMMA FÖR SATAN KÄRRINGAR" men när man ger igen med att någon totalt korkad person lyckats svälta ihjäl sitt barn genom att helamma det med näringsfattig pattmjölk, då får man inte ta det som exempel på att även bröstmjölk inte alltid är sketabra.
    Tror du det är ett spel av något slag som "man ger igen"?
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • Här och nu
    annbom skrev 2011-03-31 09:57:50 följande:
    Nej, å är det faktiskt inte. Barn kan mycket väl ammas helt tills de är ett år, MEN bara om de fortfarande går upp i vikt och verkar nöjda. Vanligtvis behöver de flesta barn fast föda efter 9-10 månader.
    De flesta behöver innan 6 mån o få barn mår bra av helamning efter 6 mån.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....