• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Här och nu
    Insatt skrev 2011-03-31 09:47:44 följande:
    Det roliga är att när det redovisas ett fall där överdosering av pulver i ersättning visat sig vara farligt då jävlar kommer det igång med hur dåligt det är med ersättning och "AMMA FÖR SATAN KÄRRINGAR" men när man ger igen med att någon totalt korkad person lyckats svälta ihjäl sitt barn genom att helamma det med näringsfattig pattmjölk, då får man inte ta det som exempel på att även bröstmjölk inte alltid är sketabra.
    Mycket bra inlägg!
  • Isola80
    lokisse skrev 2011-03-31 09:46:47 följande:
    nu är du ute och cyklar.
    en 11 manaders har oftast inget behov av att äta fast föda
    Inte? Strider mot allt jag ahr hört i alla fall.
  • Gonson
    Black roses skrev 2011-03-31 09:43:14 följande:
    Ja jag hoppar väl också in och undrar vad detta egentligen skulle bevisa?? Inte bevisar det att varesig amning eller vegankost är farligt..
    Dock kan idiotism vara det, vilket dessa föräldrar led av storligen tydligen...
    Barnet dog för att de nekade barnet adekvat vård och själva inte åt ordentligt, därav barnets tragiska död...

Undrar om de lärt sig något nu, eller???
  • Här och nu
    Isola80 skrev 2011-03-31 09:47:00 följande:
    I sverige rekomenderar man väl alltid att börja med smakportioner vid 4 månaders ålder. För inte längesen var det på nyheterna att man SKA börja med alla födoämnen så länge man ammar för det skyddar mot allergier.

2 års amning tror jag WHO rekomenderar, men inte helamning i ett år.
    6 mån råds man till idag, men man KAN ge annan mat från 3-4 mån.
  • Här och nu
    Isola80 skrev 2011-03-31 09:48:53 följande:
    Inte? Strider mot allt jag ahr hört i alla fall.
    Precis. De flesta barn på MINST 6 mån har behov av fast föda.
  • Insatt
    Black roses skrev 2011-03-31 09:43:14 följande:
    Ja jag hoppar väl också in och undrar vad detta egentligen skulle bevisa?? Inte bevisar det att varesig amning eller vegankost är farligt..
    Dock kan idiotism vara det, vilket dessa föräldrar led av storligen tydligen...
    Barnet dog för att de nekade barnet adekvat vård och själva inte åt ordentligt, därav barnets tragiska död...

Undrar om de lärt sig något nu, eller???
    Precis. Är man en total idiot kan man lyckas skada eller ta livet av sitt barn oavsett hur man bestämmer sig för att mata det.
  • annbom
    Här och nu skrev 2011-03-31 09:33:14 följande:
    Men de ammande vars barn inte mår bra ifrågasätts mindre än de som inte ammar, men matar sina barn på rätt sätt med ersättning; rent vatten, lagom mängd pulver osv.
    Känner du dig duktig när du skiver det här? Jag tror inte att det finns så många barn som mår dåligt av att ammas. Att det finns något enstaka exempel på vanvårdnad är en helt annan sak. I det här fallet så var ju mammam undernärd och därför hade barnet inte fått i sig det hon behövde genom bröstmjölken.

Din inställning tíll ammning framkommer ju ganska klart i ditt inlägg "matar sina barn på rätt sätt"
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • Här och nu
    Isola80 skrev 2011-03-31 09:51:16 följande:
    Men om ett barn på 11 månader bara får ersättning, hur mår det barnet?
    Inte bra heller, om det inte misslyckats med att äta annan mat.
  • lokisse
    Isola80 skrev 2011-03-31 09:47:00 följande:
    I sverige rekomenderar man väl alltid att börja med smakportioner vid 4 månaders ålder. För inte längesen var det på nyheterna att man SKA börja med alla födoämnen så länge man ammar för det skyddar mot allergier.

2 års amning tror jag WHO rekomenderar, men inte helamning i ett år.
    nej det gör man inte.
    tva ars amning rekomenderar who varav ett ars helamning i u länder rekomenderas tom att helamma i tva ar.
    efer 6 manader kan man ge annat om man vill men rekomendationen är att helamma ett ar.
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....