Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647.abSå fruktansvärt tragiskt!!!!
Men för sjutton! Klart det har med amning att göra. Därmed inte sagt att amning alltid är farlig. Men det kräver kunskap om hur man avgör, ifall amningen inte räcker.
Ja jag hoppar väl också in och undrar vad detta egentligen skulle bevisa?? Inte bevisar det att varesig amning eller vegankost är farligt..
Dock kan idiotism vara det, vilket dessa föräldrar led av storligen tydligen...
Barnet dog för att de nekade barnet adekvat vård och själva inte åt ordentligt, därav barnets tragiska död...
Undrar om de lärt sig något nu, eller???
Otroligt att många har så svårt att läsa:
TS, och den artikel TS hänvisar till, påstår inte att ALL amning är dålig – utan att VISS amning är dålig, nämligen helamning om mamman är undernärd.
Det är alltså ingen som påstår att amning i sig skulle vara skadligt, men däremot att KOMBINATIONEN av helamning och undernärd mamma är det.
Den aktuella mamman var vegan, men det är ingen som påstår att ALLA veganer är undernärda, och av det skälet bör undvika helamning.
Att veganism i sig är en riskfaktor för undernäring är dock ställt utom allt tvivel. Själv har jag varit vegetarian i många år, men aldrig i livet att jag skulle bli vegan, det är alltför riskabelt, och än mindre skulle jag utsätta barn för vegansk kost, just pga. av den stora riskökningen för undernäring det innebär.
Det roliga är att när det redovisas ett fall där överdosering av pulver i ersättning visat sig vara farligt då jävlar kommer det igång med hur dåligt det är med ersättning och "AMMA FÖR SATAN KÄRRINGAR" men när man ger igen med att någon totalt korkad person lyckats svälta ihjäl sitt barn genom att helamma det med näringsfattig pattmjölk, då får man inte ta det som exempel på att även bröstmjölk inte alltid är sketabra.