Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647.abSå fruktansvärt tragiskt!!!!
Men det finns väl ingen som helammar sitt barn i 11 mån? I Sverige börjar man med smakportioner från 4 mån. Alltså en 11 mån kan ammas men får även övrig kost.
Det var ju knappast amningen som var farlig utan föräldrarnas bristande omdöme
Fakta: Ju fler livsmedel man utesluter från kosten, desto större risk för näringsbrist.
Fakta: Veganer utesluter fler livsmedel än såväl "vanliga" vegetarianer som blandätare
Slutsats: Veganer löper större risk för näringsbrist.
Fakta: Ju större risk för näringsbrist hos modern, desto större risk för näringsbrist hos ammande barn.
Slutsats: Ammande barn till veganer löper större risk för näringsbrist.
Visst kan riskerna reduceras med god kunskap hos veganmödrar, men det är samma typ av resonemang som att säga att en gravid kvinna kan reducera risken för alkoholskador hos barnet genom att bara dricka ett glas vin istället för en hel flaska – även med reducerad risk är risken fortfarande större än om det olämpliga beteendet helt hade undvikits. Hur man än vänder och vrider på det är veganism och helamning detsamma som att utsätta sitt barn för ökad risk för undernäring.
Antagligen har TS bara läst rubriken och inte hela artiklen... hoppas jag annars så förstår jag inte vad tråden handlar om. Inte är det att amning ger näringsbrist iallafall...
men det där har ju egentligen inget med amning att göra.
så där ska inte amning gå till.
Fy fan va vidrigt! De är nog inte riktigt riktiga... Helt enkelt... För man kan ge mat till en liten, de behöver inte vara mosad kött heller.... Dålig yrsäkt med att de är veganer, vegan är inte = dum i huvdet.