Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647.abSå fruktansvärt tragiskt!!!!
Vill också tillägga att folk som inte äter djur inte alltid är galningar som vägrar använda sig av riktiga mediciner.
Vi släpper heller inte ut minkar. Och bär inte alltid en gammal fjällrävenväska.
/moderaten
har bara läst TS och artikeln,
Det där har ju INGENTING med amningen att göra utan beror helt på extremt korkade föräldrar!!!
Hoppas verkligen inte att något liknande händer i sverige, jag hoppas vi har bättre koll på våra små! barnet borde blivit tvångsinlagt vid 9 månaders kollen, hur kan man tro att Lera ska hjälpa... suck.. jag blir så trött!!! stackars stackars lilla flicka...
jag känner veganer som har barn, de både ammar, ger ersättning och äter en hel massa extra vitaminer och piller (på läkares rekomendation) för att både barn och mamma ska få i sig allt som behövs! det borde även denna korkade kvinna gjort!!
Och bara för att titeln på artikeln var missvisande betyder väl inte det att du inte kan läsa resten? Barnet svalt ihjäl för att den som 11 månader gammal ENDAST fick bröstmjölk från någon som inte var så noga med sin veganska kost och som inte hade börjat ge barnet mat för länge sen osv. Det här är vanskötsel och har INGENTING med amning att göra.
Kan tillägga att jag själv inte ammar mitt barn men bara för det blir jag inte eld och lågor och ska kasta upp en sån här grym artikel i ansiktet på folk o göra mig präktig. Amning är bra (o jag önskar att även jag kunde amma), Vad e det o mopsa om!
Ja detta har ju inget med amning att göra, med dessa föräldar så hade detta barn nog ändå fått svårt att klara sig. Fan vi borde införa körkort för att få barn, blir så ledsen när man läser sådant här.
TS; vilken knepig tråd, hur tänkte du här?