• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Cloudy
    lokisse skrev 2011-03-31 09:53:27 följande:
    nej det gör man inte.
    tva ars amning rekomenderar who varav ett ars helamning i u länder rekomenderas tom att helamma i tva ar.
    efer 6 manader kan man ge annat om man vill men rekomendationen är att helamma ett ar.
    Eh, nej. WHO rekommenderar inte helamning i 1 eller 2 år.
  • Här och nu
    annbom skrev 2011-03-31 09:58:43 följande:
    Tror du det är ett spel av något slag som "man ger igen"?
    Pga. amningens helighet behövs lite sånt ja.
  • lokisse
    Här och nu skrev 2011-03-31 09:55:39 följande:
    Dvs inte bra.
    alldeles utmärkt!
    ett barn klarar sig mer än utmärkt pa mjölk i 12 manader dom flesta barn skulle ma utmärkt efter att ha ätigt ersätning eller b-mjölk i 24 manader om mamman har tillgang till bra mat och har bra järnvärden
    Nej det tror jag inte!
  • annbom
    Här och nu skrev 2011-03-31 09:54:15 följande:
    Ja,det gör jag verkligen, för amning ställer till det nåt djävulskt för en del barn. Mata på rätt sätt=amma ELLER ge ersättning med kunskap om för- och nackdelar.
    Det finns ingen ammning som ställer till det för något barn. Däremot kan ammning ställa till det för mamman och då är det bra att det finns ersättning.
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • 3 barns mamma84

Oj finner inga ord

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Här och nu
    annbom skrev 2011-03-31 10:01:30 följande:
    Det finns ingen ammning som ställer till det för något barn. Däremot kan ammning ställa till det för mamman och då är det bra att det finns ersättning.
    Skaffa kunskap innan du uttalar dig. Barn som inte KAN amma far väldigt illa om de tvingas t ex.
  • Insatt
    annbom skrev 2011-03-31 10:01:30 följande:
    Aj aj aj... det skulle du inte ha sagt för du har så jävla fel. Dessutom måste t.o.m. du fatta att man inte kan säga att "ingen amning ställer till det för något barn" för du känner väl inte alla barn i världen?
  • annbom
    Här och nu skrev 2011-03-31 09:55:00 följande:
    I u-länder ja.
    Men barn i u-länder har inte ett annat behov än vad barn här i sverige har. Att vi oftast väljer att ge barnen mat tidigare har oftast inget med ammningen att göra. Vi kanske ska börja jobba snart eller så tycker vi att det känns skönt att barnet börjar med mat också så att vi inte blir så bundna.
    Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • Friedegard
    Här och nu skrev 2011-03-31 09:39:14 följande:
    Men för sjutton! Klart det har med amning att göra. Därmed inte sagt att amning alltid är farlig. Men det kräver kunskap om hur man avgör, ifall amningen inte räcker.
    Knappast! de hade ju till och med vägrat barnet läkarhjälp för bronkit, detta barn hade säkert dött ändå vid första stora infektionen eftersom de inte ville använda läkemedel. 

Jag är varken för eller emot amning, mitt barn är uppfött på flaska eftersom min amning inte fungerade. Vettiga föräldrar tar hand om sitt barn oavsett vad som händer och kan de inte klara det slälv så fixar de hjälp, om det är ersättning eller en läkare, så gör man det som krävs. 
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-03-31 10:03:02 följande:
    Skaffa kunskap innan du uttalar dig. Barn som inte KAN amma far väldigt illa om de tvingas t ex.
    Amning påverkar både mamma o barn. Positivt eller negativt.En nyhet?
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....