Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647.abSå fruktansvärt tragiskt!!!!
Är det artikeln man ska diskutera eller är det ammning?
För jag tror att dom flesta av oss som är läskunniga kan se att det faktikst inte var direkt ammningen i den åldern det var fel på utan föräldrarna!
Artikeln behandlar ett tragiskt exempel som har ganska lite gemensamt med en "normal" amningssituation. Jag förstår inte riktigt vad TS argumenterar mot/för. Givetvis är allt som leder till ett undernärt barn kontraproduktivt, vare sig det handlar om amning eller brister i annan kost.
Tyvärr får jag en känsla att somliga som av olika skäl själva avstått från amning känner behov av att försvara det genom att frinna brister i amning och (särskilt lång-) ammande kvinnor som sådana.
läst ts och aftonbladet!
bebisen var 11månader, och är då lite för gammal att klara sig enbart på bröstmjölk.. dåliga förldrar var felet, dom skulle såklart gett henne valnig mat utöver amningen..
även två citat ut texten på aftonbladet..
"Båda föräldrarna var strikta veganer, som inte åt några animaliska produkter. Bröstmjölken var näringsfattig och gav inte barnet de vitaminer hon behövde."
"När lilla Louise var på niomånaderskontroll märkte läkaren att barnet led av bronkit. Läkaren ville då lägga in barnet på sjukhuset, men föräldrarna föredrog att ta med henne hem och behandla henne med bland annat kål och lera."