• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • MalinEddie
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 12:11:21 följande:
    Alla begår MISSTAG !!
    Ser du detta som ett misstag? Det handlar ju om medveten vanvård.
  • infragilis
    Alla begår MISSTAG !!
    Har du dödat ett barn eller varför är det så otroligt viktigt för dig att försvara föräldrarna?
  • 3 barns mamma84
    infragilis skrev 2011-03-31 12:19:31 följande:
    Har du dödat ett barn eller varför är det så otroligt viktigt för dig att försvara föräldrarna?
    Jag har aldrig dödat ett barn e du dum nu eller ?
    Varför jag försvara ??
    Nej det gör jag inte men jag är mamma själv.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • infragilis
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 12:24:51 följande:
    Varför jag försvara ??
    Vi är många i tråden som är mammor själva. Bara du försvarar dessa uppenbart usla föräldrar.
  • MalinEddie
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 12:24:51 följande:
    Varför jag försvara ??
    Jag är också mamma och skulle aldrig kalla detta ett misstag.
  • kamomillmilla

Fast TS, hade du ens läst artikeln så hade du insett att det inte var amningen som orskade barnets död utan kosten.

• lilly85
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 12:15:10 följande:
    Ja jag tror inte detta har med ammning eller föräldrarna att göra inte häller om ammning och inte ge mat.
    Hur vet du dom kanske har fått veta från mvc att dom skulle fortsätta att amma barnet.
    Dom kanske gav mat men inte hela tiden.
    Tänk om dom gav mat men barnet inte ville ha och ville bara amma ?
    Herregud är du på riktigt? Tror du BVC (antar att du menade det) skulle rekommendera föräldrarna att bara amma barnet, fastän barnet låg under sin viktkurva? Som förälder borde man förstå att något är fel då barnet väger så pass lite! Visst, barnet kanske hade svårt att äta riktig mat men då finns det alltid hjälp att få och jag tror inte det är vanligt att en 11 månaders dör av näringsbrist för att den vägrar vanlig mat!
  • instinkt
    Alla begår MISSTAG !!
    Att glömma D-vitamindropparna en dag eller att slänga picknikpåsen istället för soppåsen är ett misstag. Att välja vara vegan utan att läsa på om näringslära är inte ett misstag, det är dumheter. Då är man korkad på riktigt. Varför du väljer att försvara föräldrarna och påstår att vanvård, ett medvetet val som uteslutande av kött i kosten är och påstår att det är ett misstag att barnet dör är mig en gåta.
  • Pallas

"Misstaget" i det här fallet ser jag varken som beslutet att vara vegan utan att läsa på, eller att helamma så länge, utan att föräldrarna, istället för att ställa sig under läkarvård när bristerna uppdagades, började hålla på med en massa hokus pokus.

• Birka
    kamomillmilla skrev 2011-03-31 12:29:06 följande:
    Fast TS, hade du ens läst artikeln så hade du insett att det inte var amningen som orskade barnets död utan kosten.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....