Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647.abSå fruktansvärt tragiskt!!!!
Ingen fara med att du kallade mig onormal... jag är trygg i min normalitet.
Till mig säger BVC-sköterskan "amma på så länge du kan och vill, bara tösen verkar mätt och go och glad och går upp i vikt ordentligt". Det tycker jag låter som en oerhört avslappnad och sund inställning. Jag tror faktiskt inte att alla barn (och tuttar) är lika och därför är det svårt att sätta en specifik gräns på exempelvis 9 månader.
Det är inte amningen här som är problemet utan att föräldrarna är aningen...galna och helt enkelt blivit för fanatiska kring att allt ska vara "naturligt" och dessutom fri från allt animaliskt. Hade mamman ätit en normal kost, alt. gått med på att ta kosttillskott för att få i sig A och B vitamin som vanligen fås via animaliska produkter, ja då hade barnet levt idag, möjligen hade hon varit smal men inte död.
Min dotter helammades till nästan 12 månaders ålder men mådde kanonbra, MEN då var jag också noga med min kost!
Haha ska jag då länka till en artikel i veckans läkartidning där ungen for illa för nån förälder överdoserat ersättningspulvret i förhållande till vattenmängden. Det är väl klart att man får göra rätt oavsett hur man göder sitt barn.
Jag är inte bara vegan jag är totalt jävla blind också som inte ser att mitt barn tynar bort....Idiotjävlar...