• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Mammatill2tjejer

Eh....fast nu var det ju inte bröstmjölken och ammningen i sig som barnet dog av, utan snarare bristen på annan näring.

Vilket ju självklart är oerhört tragiskt. Men att skylla det på ammningen tycker jag är missvisande.

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • buffybus

Borde man inte som förälder märka att barnet e klent o behöver mat för fan. Dem förtjänar fängelsestraffet

André -08 & Emma -09
  • Liten Mjau

Hemskt. läskigt att det finns så okunniga och ignoranta människor.....

• The Hermit
    Kotte Grön skrev 2011-03-31 16:30:40 följande:
    Såklart amning och veganism går bra att kombinera. Men det här föräldraparet var ju uppenbarligen idioter och hade förmodligen varit det oavsett kosthållning.
  • Mandel

Min mamma hade massor av mjölk till oss barn när vi var små, men fick ändå rådet att ge oss ersättning eftersom hennes mjölk inte var tillräckligt näringsrik. Det var mest bara blask...
    Och hon åt en varierande kost så varför den var näringsfattig vet jag inte. Bra att det upptäcktes i alla fall!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • infragilis
    Mandel skrev 2011-03-31 18:21:13 följande:
    Min mamma hade massor av mjölk till oss barn när vi var små, men fick ändå rådet att ge oss ersättning eftersom hennes mjölk inte var tillräckligt näringsrik. Det var mest bara blask...
    Och hon åt en varierande kost så varför den var näringsfattig vet jag inte. Bra att det upptäcktes i alla fall!
    Eller så fick hon felaktig information och slutade amma helt i onödan. Låter långt mycket troligare.
  • Plutteli
    Mandel skrev 2011-03-31 18:21:13 följande:
    Det är betydligt med sannolikt att hon fick rutten information från vem det nu än var som gav det rådet. Absolut vanligaste när kvinnor anses ha "blask" mjölk är att de har FÖR MYCKET mjölk vilket för det svårt för barnet att tömma brösten och komma åt den feta mjölken. Ett problem jag själv tampas med, men eftersom jag vet att jag har för mycket mjölk så löser det sig och jag har en 2 månaders som mår prima.
  • Mandel
    infragilis skrev 2011-03-31 18:24:02 följande:
    Eller så fick hon felaktig information och slutade amma helt i onödan. Låter långt mycket troligare.
    Exakt, för att vi inte gick upp i vikt är ju inte troligt. BVC hade nog fel på sin våg.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • infragilis
    Mandel skrev 2011-03-31 18:34:13 följande:
    Exakt, för att vi inte gick upp i vikt är ju inte troligt. BVC hade nog fel på sin våg.
    Jag påstod inte att ni gjorde det, jag påstod att informationen förmodligen var fel. Se #430 för bättre information.

Och du... BVC kan ha fel, det händer faktiskt.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....