• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Kotte Grön
    Mandel skrev 2011-03-31 18:34:13 följande:
    Exakt, för att vi inte gick upp i vikt är ju inte troligt. BVC hade nog fel på sin våg.
    Jag vet inte hur gammal du är men när jag var liten så var rekommendationerna att amma var 4e timme. Det försökte min morsa tuta i mig att jag skulle göra när jag fick barn.
  • Mandel
    infragilis skrev 2011-03-31 18:36:35 följande:
    Jag påstod inte att ni gjorde det, jag påstod att informationen förmodligen var fel. Se #430 för bättre information.

Och du... BVC kan ha fel, det händer faktiskt.
    Japp, bvc kan ha fel, men vi lever och har hälsan alla syskon trots brist på fet bröstmjölk.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • infragilis
    Mandel skrev 2011-03-31 19:33:32 följande:
    Japp, bvc kan ha fel, men vi lever och har hälsan alla syskon trots brist på fet bröstmjölk.
    Klart ni gör. Men jäklar vad OT det är.
  • Coolatjejen
    Kotte Grön skrev 2011-03-31 18:57:24 följande:
    Jag vet inte hur gammal du är men när jag var liten så var rekommendationerna att amma var 4e timme. Det försökte min morsa tuta i mig att jag skulle göra när jag fick barn.
    Man ser när barnet börjar att bli hungrig det handlar då mycket om moderinstinkten och känslorna till sitt eget barn. Man ammar rätt ofta när dom är små för att dom ska få den näringen. Sen kan inte alla amma heller.
  • Coolatjejen
    Anonym skrev 2011-03-30 16:37:00 följande:
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/article12807647...

Så fruktansvärt tragiskt!!!!
    Ja men det är bara för att dom inte sköter sig själva ordentligt för att dom inte vet att barn behöver mycket näring i bröstmjölk och att man äter ordentligt. Spelar ingen roll om dom är veganer eller inte så måste dom äta på rätt sätt. Sätta barnet först. Så dom där två får helt skylla sig själva men det är mest synd om barnet.
  • mammasgullar

Men herregud, och detta skyller du på amningen!?

Det är ju föräldrarna som inte äter så barnet får i sig rätt näring, och då man märker att barnet inte mår bra/går upp av bröstmjölken enbart är det ju föräldrarnas ansvar att se till att barnet får i sig rätt näring och mat.

Snacka om missvisande inlägg.

• ÖNadja

stackars lilla flicka...hon har ju ätit för sitt liv som hon ändå förlorade. Gråter

• sommarbarnen
    Mammatill2tjejer skrev 2011-03-31 17:13:35 följande:
    Eh....fast nu var det ju inte bröstmjölken och ammningen i sig som barnet dog av, utan snarare bristen på annan näring.

Vilket ju självklart är oerhört tragiskt. Men att skylla det på ammningen tycker jag är missvisande.
    Precis,,,!
  • Angelz

Håller med dom flesta här, det är ju inte amningen som är problemet här utan föräldrarna!!
    Och förresten måste man ju börja ge dom mat from 6 månader för då räcker inte bröstmjölken bara..

• Pellinell

Det var ju inte amningen som var felet utan vegankosten som gjorde bröstmjölken näringsfattig. Äter man normalt dör inga barn av att ammas i 11 månader, tvärtom. I utvecklingsländer är det de långtidsammade barnen som klarar sig bäst eftersom de andra får ersättning utrörd i för mycket eller smutsigt vatten, samt alltför små och näringsfattiga måltider. 

Löjlig artikel, tycker jag.  

Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....