Inlägg från: Kinya |Visa alla inlägg
  • Kinya

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Fast är man vegan kan man väl inte använda ersättning eftersom det är tillverkat av komjölk? Eller tänker jag fel? I vilket fall som så är barnet förloraren eftersom föräldrarna i det här fallet var så extrem att de lät sin övertygelse om att veganism är det bästa gå före deras barns behov av näring.

• Kinya
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 10:42:52 följande:
    mvc-bvc säger att amning är det ''Bästa'' för ett barn bästa men när man läser detta var det INTE amningen utan det fattades vitaminer då föräldrarna var veganer och det har INGET med detta att göra.
    Dom sökte efter hjälp men fick åka hem igen.
    Dom ska inte bli straffade för något dom INTE har gjortSkrikandesblir så arg när man dömmer folk bara sådär.
    Det låter mer som om sjukvården ville lägga in barnet för bronkit men att föräldrarna valde att åka hem och behandla med kål och lera istället.
  • Kinya
    Pyssola skrev 2011-03-31 11:28:33 följande:
    Fast hur vet du att hon var undernärd, på bilderna på nätet ser hon inte vidare undernärd ut direkt? (jag syftar då inte till bilderna i AB alltså, så behöver ingen göra sig lustig över det)

Hur kan det komma sig att Afrika och Asien är så överbefolkat om bebisar dör när de ammas av mödrar som är undernärda och lider av näringsbrist? För lider av näringsbrist gör de allra flesta fattiga där, och de ammar och de förökar sig.
    Barnadödligheten i Afrika och Asien är MYCKET högre än i västvärlden. Anlednignen att det ändå är överbefolkat är att de får fler barn/kvinna än vi i väst. Ju fattigare land (sämre pensionssystem) desto fler barn skaffar man.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....