Inlägg från: Cloudy |Visa alla inlägg
  • Cloudy

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Problemet med den näringsfattiga bröstmjölken var att mamman åt fel och inte tog några vitmaintillskott för att väga upp det hon gick miste om vilket resulterar i att hon  får vitaminbrist och lider hon av vitmainbrist så gör ju även mjölken det.

En mamma kan om hon äter bra och näringsrikt få sitt barn att växa väldigt bra på enbart bröstmjölk under 10-12 månader.

Paret i artikeln lär ju dessutom ha varit efterblivna då de inte förstod att något var fel när barnet inte ökade i vikt så om man summerar artikeln så ska föräldrar som är efter inte ha barn alls.

• Cloudy
    lokisse skrev 2011-03-31 09:53:27 följande:
    nej det gör man inte.
    tva ars amning rekomenderar who varav ett ars helamning i u länder rekomenderas tom att helamma i tva ar.
    efer 6 manader kan man ge annat om man vill men rekomendationen är att helamma ett ar.
    Eh, nej. WHO rekommenderar inte helamning i 1 eller 2 år.
  • Cloudy
    Dr Mupp skrev 2011-03-31 10:41:51 följande:
    Jag har läst hundratrals inlägg av Här och nu. Alla går ut på att amning är dåligt och amning är värdelöst och alla som ammar är dumma i huvudet och riskerar sina barns hälsa och det hela bottnar i att Här och nu inte kunde amma sitt autistiska barn.
    Håller med.
  • Cloudy
    Här och nu skrev 2011-03-31 10:37:35 följande:
    Handlar inte om det. Även om man säger att man inte ammar o inte vill diskutera varför o är nöjd med sitt val, hackar folk. Därför är det nyttigt med extrema exempel, som skakar om amningens helighet, även om de stora konsekvenserna har större orsaker.
    Ska vi dadda på på den nivån så måste jag ska nämna den där skandalen i Kina där tusentals barn blev förgiftade av vanlig modersmjölkserssättning? Om man ska resonera lika knäppt som dig så innebär det ju alltså att ersättning i sig är giftigt.

Ska vi fortsätta fjanta på den nivån eller har du kanske förmågan att inse att artikeln inte alls handlar om amning utan om efterblivna föräldrar som vanvårdade sitt barn till döds.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....