• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Här och nu
    lövet2 skrev 2011-03-30 22:52:57 följande:
    Nyttigt med felaktig kritik? Den amningshatare som försöker dra fram den här artikeln som bevis kommer att bli utskrattad ...

• Här och nu
    lövet2 skrev 2011-03-30 22:52:57 följande:
    Nyttigt med felaktig kritik? Den amningshatare som försöker dra fram den här artikeln som bevis kommer att bli utskrattad ...
    Nyttigt att amning IFRÅGASÄTTS. Det är inte bara att amma. Man måste äta ordentligt för att kunna amma på ett säkert sätt.
  • MammaPlutt

Men så får man ju läsa vidare varför barnet dog av bröstmjölken också.

I detta fall så åt inte ens mamman någon bra mat vilket gjorde att ungen inte fick någon näring.

Så länge en mamma äter bra, kommer bröstmjölken att vara ok. 

• infragilis
    Här och nu skrev 2011-03-30 23:00:41 följande:
    Nyttigt att amning IFRÅGASÄTTS. Det är inte bara att amma. Man måste äta ordentligt för att kunna amma på ett säkert sätt.
    Fast det är i princip inte sant. Barnet får vad det behöver ändå, såvida mamman inte verkligen svälter. Äter inte mamman något med kalcium kommer hon att tappa sina tänder för att barnet behöver kalcium, till exempel.
    Det går i allmänhet att leva uteslutande på skräpmat och ändå ge förstklassig mjölk.
  • Här och nu
    xXMaLoXx skrev 2011-03-30 22:51:53 följande:
    Jag tror också, att de som har valt en "alternativ" kost så att säga, är mer insatta i kost än oss som äter i princip allt. Det känns nästan logiskt, att tar man bort en del av kosten..så vill man väl veta vilka alternativ man har för att kunna ersätta det man missar?
    Denna mamma var ju inte insatt i det.
  • Här och nu
    infragilis skrev 2011-03-30 23:03:38 följande:
    Fast det är i princip inte sant. Barnet får vad det behöver ändå, såvida mamman inte verkligen svälter. Äter inte mamman något med kalcium kommer hon att tappa sina tänder för att barnet behöver kalcium, till exempel.
    Det går i allmänhet att leva uteslutande på skräpmat och ändå ge förstklassig mjölk.
    Detta barn fick ingen förstklassig mjölk.
  • Här och nu
    MammaPlutt skrev 2011-03-30 23:02:12 följande:
    Men så får man ju läsa vidare varför barnet dog av bröstmjölken också.

I detta fall så åt inte ens mamman någon bra mat vilket gjorde att ungen inte fick någon näring.

Så länge en mamma äter bra, kommer bröstmjölken att vara ok. 
    Bröstmjölken kan va näringsfattig pga. mamman är sjuk också.
  • MammaPlutt
    Här och nu skrev 2011-03-30 23:06:08 följande:
    Bröstmjölken kan va näringsfattig pga. mamman är sjuk också.
    Precis.
  • 3barnsmor
    infragilis skrev 2011-03-30 23:03:38 följande:
    så sant så

Kollar man på typ kattmammor som får för lite mat så är dom oftas väldigt nära döden medans hennes kattungar kan vara tjocka och goa ändå! 
  • lokisse

ammar min snart 8 manaders nästan fullt ut da hon inte har nagot stort intresse av mat.

Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....