• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • lokisse
    xXMaLoXx skrev 2011-03-30 21:24:30 följande:
    System och system, en människa med vanligt jävla sunt förnuft hade väl reagerat?
    vi vet bara det som star i det lilla klippet och att ett litet barn väger för lite efter sjukdom är inget ovanligt.
    Nej det tror jag inte!
  • Dr Mupp
    lokisse skrev 2011-03-30 21:27:30 följande:
    vi vet bara det som star i det lilla klippet och att ett litet barn väger för lite efter sjukdom är inget ovanligt.
    5,7 kg på 10 månaders. Är bara 1,5 kg mindre än vad min friska 10 månaders vägde. Har bebisen då varit vädligt kort så har kanske nån inte reagerat på den låga vikten.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • xXMaLoXx
    lokisse skrev 2011-03-30 21:27:30 följande:
    Fast med en vikt på 5,7 kilo vare sig man varit sjuk eller inte, skall väl följas upp mer noggrant. Uppenbarligen så gjordes det inte, eftersom det gick så långt att barnet dog av näringsbrist. Hade man reagerat så hade man ju kunnat sätta in utredningar och åtgärder.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • lokisse
    xXMaLoXx skrev 2011-03-30 21:32:09 följande:
    Fast med en vikt på 5,7 kilo vare sig man varit sjuk eller inte, skall väl följas upp mer noggrant. Uppenbarligen så gjordes det inte, eftersom det gick så långt att barnet dog av näringsbrist. Hade man reagerat så hade man ju kunnat sätta in utredningar och åtgärder.
    det beror ju pa längd och liknande.
    Nej det tror jag inte!
  • xXMaLoXx
    Dr Mupp skrev 2011-03-30 21:31:00 följande:
    5,7 kg på 10 månaders. Är bara 1,5 kg mindre än vad min friska 10 månaders vägde. Har bebisen då varit vädligt kort så har kanske nån inte reagerat på den låga vikten.
    Fast sjukvårdarna reagerade ju uppenbarligen på att hon såg så späd ut. Då lär ju inte vikten ha stått i proportion med längden?
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Mrs N
    Limael skrev 2011-03-30 21:09:24 följande:
    men det var ju inte bröstmjölkens fel i sig utan att barnet enbart fick bröstmjölk vid 11 månaders ålder???????????????+
    jo det var bröstmjölkens fel. MAn kan helamma och endast det i den åldern..
  • lokisse
    xXMaLoXx skrev 2011-03-30 21:33:26 följande:
    Fast sjukvårdarna reagerade ju uppenbarligen på att hon såg så späd ut. Då lär ju inte vikten ha stått i proportion med längden?
    efter en längre sjukdom (min dotter tappade nästan halva sin vikt vid en magsjuka och hon var bara sjuk ett par dagar) är det inget konstigt att se "späd" ut
    Nej det tror jag inte!
  • KMJ
    The past is now skrev 2011-03-30 20:52:38 följande:
    Det kanske vore bra om andra länder hade någon form av barnhälsovård så kanske sånt här kan undvikas. 

Här i sverige är det ju inte direkt lag på att gå till BVC, det äe bara att skita i att gå till bvc inget händer för det.
  • vittra
    ModestyB skrev 2011-03-30 19:53:23 följande:
    Jo, det är mycket märkligt att barnet dog av näringsbrist. Att vara strikt vegan innebär INTE att man lider av näringsbrist, varken som mamma, eller mjölken. Okunskap.

Artikeln är vansinnigt vriden över lag. Det handlar ju om föräldrar som brustit i omsorg om sitt barn och som fanatiskt valt bort konventionella metoder. Det har INGET med amning att göra.

Barnet dog inte av amning, det dog av vanvård.
    Tyvärr finns det ju en hel del veganer som inte äter som de ska eftersom de helt enkelt är okunniga. En sak om bristen på kunskap bara påverkar den vuxne själv, men när man har ett spädbarn så kan man inte bara hålla på och snurra in sig i en så begränsad kosthållning! Men du har rätt, det handlar om brister i grundläggande omsorg då man inte ens har gett barnet den vård som behövts.
  • cwo

På vilket sätt överensstämmer detta med att svältande kvinnor i afrika producerar bröstmjölk av god kvalité? Kan det kanske vara så att olika kvinnor har olika förmåga att producera näringsrik mjölk?
    Bara funderingar från min sida. Jag har absolut inga svar.

Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....