• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • infragilis
    Här och nu skrev 2011-03-30 22:29:56 följande:
    Så den får inte kritiseras?
    Jovisst, om det skulle vara berättigat. Hittills har jag bara sett kritik mot amning som är fylld av felaktigheter. I övrigt ska naturligtvis amning, som allting annat, kunna kritiseras.
  • Emeliie89

javisst det är tragiskt, men det är ju inte amningens fel.. hade föräldrarna förstått bättre så hade mamman ätit normal mat under tiden hon ammade.

• Åskan
    Här och nu skrev 2011-03-30 22:17:33 följande:
    Är ju skillnad om barnen vägrar mat, men jag tror de flesta i den sitsen försökt för dåligt. Skillnad om det är medcinska orsaker.
    Jag kan upplysa dig om att min son cokså åt dåligt (och fortfarande gör). Men jag ammade inte utan han drack välling efter 10 mån. Jag försökte VERKLIGEN inte dåligt!! Hade det skitjobbigt med att han inte åt.

Jag vill inte tvinga i nåt barn mat, inte min syster heller. Däremot erbjuda vid varje måltid. Såna där små barn fattar inte att de blir hungriga om de inte äter det man erbjuder. Man vill väl ha ett glaltt barn som mår bra? Man tar väl till det som funkar? Spelar roll hur länge man ammar så länge alla mår bra av det?!
  • Här och nu
    infragilis skrev 2011-03-30 22:30:13 följande:
    Dvs, jag anser inte att amning är något heligt (även om jag personligen tycker att amning är väldigt viktigt och något väldigt mysigt för mig personligen och mitt barn) och sån här felaktig kritik är inte nyttig.
    Felaktig kritik är aldrig nyttig.
    Jag skrev ju det. Även om det inte bara hela orsaken, behöver det röras om i amningsgrytan, som är så helig för vissa, att de bedömer ens människovärde efter om man ammar eller ej.
  • xXMaLoXx
    Här och nu skrev 2011-03-30 22:17:33 följande:
    Är ju skillnad om barnen vägrar mat, men jag tror de flesta i den sitsen försökt för dåligt. Skillnad om det är medcinska orsaker.
    "Försökt för dåligt", ska man spänna upp käkarna och trycka ner maten or what? Ett barn börjar äta när det är redo, att truga och tvinga har många ggr motsatt effekt.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Lavish

Känns väl som att amningen var den familjens minsta problem om man säger så? Föräldrar som inte störs av att en 11 månaders baby  inte ens väger 6 kg skulle nog ha tagit död på sitt barn förr eller senare ändå... 

• xXMaLoXx
    Emeliie89 skrev 2011-03-30 22:32:29 följande:
    javisst det är tragiskt, men det är ju inte amningens fel.. hade föräldrarna förstått bättre så hade mamman ätit normal mat under tiden hon ammade.
    Eller tillskott för det hon inte får i sig av vegankosten.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Här och nu
    Åskan skrev 2011-03-30 22:32:57 följande:
    Jag kan upplysa dig om att min son cokså åt dåligt (och fortfarande gör). Men jag ammade inte utan han drack välling efter 10 mån. Jag försökte VERKLIGEN inte dåligt!! Hade det skitjobbigt med att han inte åt.

Jag vill inte tvinga i nåt barn mat, inte min syster heller. Däremot erbjuda vid varje måltid. Såna där små barn fattar inte att de blir hungriga om de inte äter det man erbjuder. Man vill väl ha ett glaltt barn som mår bra? Man tar väl till det som funkar? Spelar roll hur länge man ammar så länge alla mår bra av det?!
    Jag skrev DE FLESTA. De flesta barn hajar vitsen med vanlig mat. Tvinga ska man inte göra dock.
  • TessaS

Just i det här fallet tycker jag det verkar vara mer allmän vanvård än att amningen skulle vara anledningen. Ungefär som att såga ersättning i största allmänhet för att det är barn som dött av det när man blandat med dåligt vatten...

• Här och nu
    Lavish skrev 2011-03-30 22:35:02 följande:
    Känns väl som att amningen var den familjens minsta problem om man säger så? Föräldrar som inte störs av att en 11 månaders baby  inte ens väger 6 kg skulle nog ha tagit död på sitt barn förr eller senare ändå... 
    De som går till BVC får ju barnet kollat på ett helt annat sätt.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....