• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Butterscotch

Typiskt skvallerpressen att rubriksätta så in i h-e fel... nej, barnet dog inte av bröstmjölken. Hon dog av näringsbrist, för att föräldrarna inte fattade att deras egen  näringsfattiga kost påverkade bröstmjölken, som var det enda de gav sitt barn som föda.

... behandla sitt sjuka barn med kål och lera för att de misstror traditionell medicin? De verkar inte så allmänt smarta och/eller ansvarstagande, dessa föräldrar.

• Blgebo

Det där var tragiskt, men inget man kan skylla på amningen. Däremot på föräldrarna....

• Åskan

Min syster ammade i stort sett sin unge under hans första levnadsår. Inte för att hon inte erbjöd mat, men för att han vägrade mat. INget som helst fel på honom.

Det där artikeln har ju inget om amningens vara el icke vara att göra. Hon hade ju "dålig" mjöllk. Och har man det, ja då är givetvis ersättning bättre.

• Här och nu
    Åskan skrev 2011-03-30 22:10:18 följande:
    Min syster ammade i stort sett sin unge under hans första levnadsår. Inte för att hon inte erbjöd mat, men för att han vägrade mat. INget som helst fel på honom.

Det där artikeln har ju inget om amningens vara el icke vara att göra. Hon hade ju "dålig" mjöllk. Och har man det, ja då är givetvis ersättning bättre.
    Är ju skillnad om barnen vägrar mat, men jag tror de flesta i den sitsen försökt för dåligt. Skillnad om det är medcinska orsaker.
  • Här och nu
    Blgebo skrev 2011-03-30 22:09:03 följande:
    Det där var tragiskt, men inget man kan skylla på amningen. Däremot på föräldrarna....
    Föräldrar som inte förstod ansvaret bakom amning, men använde det för att det anses heligt.
  • vittra
    Här och nu skrev 2011-03-30 22:17:33 följande:
    Är ju skillnad om barnen vägrar mat, men jag tror de flesta i den sitsen försökt för dåligt. Skillnad om det är medcinska orsaker.
    Vad menar du med "försökt för dåligt"? Ska man tvinga barnet alltså? Försöker man tillräckligt då? Endera har barnet ett intresse och öppnar munnen, eller så har det inte.
  • ploten

Suck!!! Både för ts och för rubriksättaren till artikeln.

• infragilis
    Här och nu skrev 2011-03-30 22:19:45 följande:
    Föräldrar som inte förstod ansvaret bakom amning, men använde det för att det anses heligt.
    Nja, tror det mycket berodde på föräldrarnas tilltro till "alternativmedicin" att barnet dog.
  • lokisse
    Bananskal skrev 2011-03-30 22:03:05 följande:
    men är det inte så att efter 6 månader behöver bebisar annan mat än bara bröstmjölk?
    nej det kan vara sa att järnet börjar tryta vid ca 6 mander men man kan utan problem amma ett ar utan att ge nagot annat än bröstmjölk (eller ersätning) och vitamin d i ett ar omman har tilräckligt med järn.
    Nej det tror jag inte!
  • infragilis
    vittra skrev 2011-03-30 22:21:58 följande:
    Vad menar du med "försökt för dåligt"? Ska man tvinga barnet alltså? Försöker man tillräckligt då? Endera har barnet ett intresse och öppnar munnen, eller så har det inte.
    Word. Barn börjar äta annat när de själva behöver annat.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....