• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • lokisse
    Här och nu skrev 2011-03-30 18:06:50 följande:
    I Sverige där vi har rent vatten förespråkas amning ELLER ersättning i 6 mån, men vissa barn behöver annan mat tidigare eller senare.
    jag talar om för dig vad who säger.
    Nej det tror jag inte!
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 18:09:06 följande:
    jag talar om för dig vad who säger.
    Nej det tror jag inte!

Visserligen kör man enligt who för att sympatisera med u-länder, men detta kör man inte med i Sverige.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 18:08:26 följande:
    läs pa själv sa ser du.
    www.nymedicin.com/news/2003/12/07/Nya_rekomme...

bara som exempel

Bröstmjölk är i sig självt tillräckligt och optimal näring för det växande barnet under de första sex månaderna. Introduktion av järnberikad kost kan ske efter sex månader men då endast som ett komplement till amning.
    Inte för alla barn. Gäller om amningen funkar, vilket innebär att mjölken räcker o är näringsrik, att barn o mamma vill amma.
  • lokisse
    Här och nu skrev 2011-03-30 18:12:06 följande:
    Inte för alla barn. Gäller om amningen funkar, vilket innebär att mjölken räcker o är näringsrik, att barn o mamma vill amma.
    nej who saäger inget om det
    Nej det tror jag inte!
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-03-30 18:04:56 följande:
    Ts; har du berättat för din mamma om du skyddade dig eller inte? Om det kan ha med hennes reaktion att göra.
    Oj, här mixades 2 trådar.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 18:13:13 följande:
    nej who saäger inget om det
    Nej, för att det är från fall till fall om amning är lämpligt.
  • lokisse
    Här och nu skrev 2011-03-30 18:10:36 följande:
    Visserligen kör man enligt who för att sympatisera med u-länder, men detta kör man inte med i Sverige.
    jo sverige har ingatt ett fördrag (heter det sa?) att följa whos riktlinjer
    Nej det tror jag inte!
  • SofieA
    Lilla My21 skrev 2011-03-30 16:52:38 följande:
    Hur kan man få det till att "annming inte alltid är bäst" när det i det fallet handlar om en mamma som dels äter enormt näringsfattigt och ett barn som för längesedan behövt gå över på normalkost och inte helammas.
  • vittra

Men snälla, föräldrarna var ju strikta veganer och bebisen fick enbart bröstmjölk! Inte konstigt då att bebisen dog av näringsbrist!

• Pyris

Läste precis, det där. Så hemskt oansvarigt av föräldrarna. Ammar man får man väl se till att få sig allt det som bebisen behöver. 

Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....