• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 17:54:10 följande:
    klart man kan! who föresprakar 12 manaders exklusiv amning
    Inte HEL-AMNING. Och inte om mamman äter näringsfattigt.
  • Här och nu
    merenwen skrev 2011-03-30 17:54:25 följande:
    Jag tror inte att TS har läst artikeln ordentligt. Den handlar inte om amning i sig, utan om att modern ätit för näringsfattig kost. Så det var ett ganska misslyckat inlägg för att hacka på amning... Skrattande
    Om man ger ersättning spelar det ingen roll vad man själv äter. Ammar man är man ansvarig för att äta bra kost.
  • lokisse
    Här och nu skrev 2011-03-30 17:55:31 följande:
    Inte HEL-AMNING. Och inte om mamman äter näringsfattigt.
    jo ett ar hellamning och det i u länderna framför allt!
    Nej det tror jag inte!
  • merenwen
    Här och nu skrev 2011-03-30 17:57:45 följande:
    Om man ger ersättning spelar det ingen roll vad man själv äter. Ammar man är man ansvarig för att äta bra kost.
    Ja...det är väl självklart...? Det har jag inte ifrågasatt. Om det är viktigast att man själv får äta vad man vill kan man ju ge sitt barn ersättning för att slippa tänka på att äta sunt. Men om bebisens kost är det viktigaste så ammar man och äter sunt. Enkelt. Glad
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 17:59:51 följande:
    Tror jag inte ett spår på. Det är bättre än inget om man inte har mat. Men ger sällan ett barn med normal vikt o hälsa.
  • Här och nu

Ts; har du berättat för din mamma om du skyddade dig eller inte? Om det kan ha med hennes reaktion att göra.

• Woodgrove

Barnet dog ju inte av amning! Tror att TS bara vill skapa en diskussion (eller hitta argument för egna val i livet som hen inte står för helt ut kanske?). Barnet dog pga av bristande omvårdnad. Inte pga av amning. Läs om och läs rätt (och lägg till lite kritiskt tänkande...)

• Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 17:59:51 följande:
    I Sverige där vi har rent vatten förespråkas amning ELLER ersättning i 6 mån, men vissa barn behöver annan mat tidigare eller senare.
  • holy shit

Vilka korkade föräldrar. Oerhört tragiskt.

• lokisse
    Här och nu skrev 2011-03-30 18:03:43 följande:
    Tror jag inte ett spår på. Det är bättre än inget om man inte har mat. Men ger sällan ett barn med normal vikt o hälsa.
    läs pa själv sa ser du.
    www.nymedicin.com/news/2003/12/07/Nya_rekommendationer_om_amning_med_brostmjolk.html

bara som exempel

Bröstmjölk är i sig självt tillräckligt och optimal näring för det växande barnet under de första sex månaderna. Introduktion av järnberikad kost kan ske efter sex månader men då endast som ett komplement till amning.
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....