• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • lokisse

det som käns lite jobbigt är att folk gärna säger att bröstmjölk alltid är det bästa för barnet och att den alltid är optimal och att det alldrig fattas nagot i den osv.

jag tror därimot att det här är ett fall av vanvard mer än nagot annat.

Nej det tror jag inte!
  • ModestyB
    vittra skrev 2011-03-30 18:23:52 följande:
    Men snälla, föräldrarna var ju strikta veganer och bebisen fick enbart bröstmjölk! Inte konstigt då att bebisen dog av näringsbrist!
    Jo, det är mycket märkligt att barnet dog av näringsbrist. Att vara strikt vegan innebär INTE att man lider av näringsbrist, varken som mamma, eller mjölken. Okunskap.

Artikeln är vansinnigt vriden över lag. Det handlar ju om föräldrar som brustit i omsorg om sitt barn och som fanatiskt valt bort konventionella metoder. Det har INGET med amning att göra.

Barnet dog inte av amning, det dog av vanvård.
  • Barbabok

Det går aldeles utmärkt att både vara gravid och amma på vegankost, jag har gjort det. Men, detta är ett fall av vanvård och ska inte blandas ihop till något annat, precis som ModestyB skriver här ovan.

• Cloudy

Problemet med den näringsfattiga bröstmjölken var att mamman åt fel och inte tog några vitmaintillskott för att väga upp det hon gick miste om vilket resulterar i att hon  får vitaminbrist och lider hon av vitmainbrist så gör ju även mjölken det.

En mamma kan om hon äter bra och näringsrikt få sitt barn att växa väldigt bra på enbart bröstmjölk under 10-12 månader.

Paret i artikeln lär ju dessutom ha varit efterblivna då de inte förstod att något var fel när barnet inte ökade i vikt så om man summerar artikeln så ska föräldrar som är efter inte ha barn alls.

• The past is now

Men sen undrar jag ju VAD gjorde BVC??? Hallåååååå????Gick dom inte och vägde och mätte barnet? Fanns det inga varningssignaler?

Idioter till föräldrar!! 

• Melly

Vilken löjlig rubrik. Det här har ju inget alls med amning och bröstmjölk att göra egentligen. Utan om föräldrar som inte verkar ha alla hästar hemma och som har vanvårdat sin bebis.

• lokisse
    The past is now skrev 2011-03-30 20:07:17 följande:
    Men sen undrar jag ju VAD gjorde BVC??? Hallåååååå????Gick dom inte och vägde och mätte barnet? Fanns det inga varningssignaler?

Idioter till föräldrar!! 
    tror inte att frankrike har nagot i den stilen.
    Nej det tror jag inte!
  • The past is now
    lokisse skrev 2011-03-30 20:34:22 följande:
    tror inte att frankrike har nagot i den stilen.
    Stackars barn...
  • lokisse
    The past is now skrev 2011-03-30 20:42:52 följande:
    Stackars barn...
    för att det inte fins nagot bwc?
    Nej det tror jag inte!
  • Gunnell

Egentligen har det varken med att hon var vegan eller att hon ammade att göra. Man kan äta näringsrik mat fastän man är vegan. Och man kan helamma en bebis på 11 mån om man har tillräckligt med mjölk och äter näringsriktigt. 

Finns väl inte så mycket mer att tillägga än att mamman borde ha ätit bättre eller gett barnet annan mat.  

Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....