• Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....
  • The past is now
    lokisse skrev 2011-03-30 20:47:39 följande:
    för att det inte fins nagot bwc?
    Det kanske vore bra om andra länder hade någon form av barnhälsovård så kanske sånt här kan undvikas. 

• lokisse
    The past is now skrev 2011-03-30 20:52:38 följande:
    Det kanske vore bra om andra länder hade någon form av barnhälsovård så kanske sånt här kan undvikas. 

dom har oftast det men andra system och även om det skulle göra det är det oftast lätt att ta sig förbi sanna system
    Nej det tror jag inte!
  • Majskolven

Nu har jag bara läst ts så det kanske redan är påpekat att hon fick enbart bröstmjölk...
    Man ska efter 6 månader komplettera med annan mat för att de ska få i sig tillräckligt med näring.
    Detta har ju inte något med amning att göra egentligen tycker jag då föräldrarna har gjort fel.

Så ja, jag håller fortfarande på att amma är bäst för sitt barn, men det är min åsikt och jag ser absolut inte ner på nån för att de av någon anledning vill ge ersättning istället.
    Men som sagt, barnet dog av näringbrist...inte för att hon ammades.

• lokisse
    Majskolven skrev 2011-03-30 20:59:46 följande:
    Nu har jag bara läst ts så det kanske redan är påpekat att hon fick enbart bröstmjölk...
    Man ska efter 6 månader komplettera med annan mat för att de ska få i sig tillräckligt med näring.
    Detta har ju inte något med amning att göra egentligen tycker jag då föräldrarna har gjort fel.

Så ja, jag håller fortfarande på att amma är bäst för sitt barn, men det är min åsikt och jag ser absolut inte ner på nån för att de av någon anledning vill ge ersättning istället.
    man kan kompletera men man maste inte.
    Nej det tror jag inte!
  • Dr Mupp
    Majskolven skrev 2011-03-30 20:59:46 följande:

Man måste inte. finns massor med barn som helammas längre än 6 månader utan problem. Men det gäller att man ammar fritt, har ordentligt med mjölk och själv inte lider av näringsbist.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Limael

men det var ju inte bröstmjölkens fel i sig utan att barnet enbart fick bröstmjölk vid 11 månaders ålder???????????????+

• xXMaLoXx
    lokisse skrev 2011-03-30 20:55:00 följande:
    dom har oftast det men andra system och även om det skulle göra det är det oftast lätt att ta sig förbi sanna system
    Men de hade ju uppenbarligen varit på en kontroll vid 10 månader och fått en vikt på 5,7 kilo. Någon borde väl ha reagerat starkare då kan man tycka?
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Maria222
    ModestyB skrev 2011-03-30 19:53:23 följande:
    Jo, det är mycket märkligt att barnet dog av näringsbrist. Att vara strikt vegan innebär INTE att man lider av näringsbrist, varken som mamma, eller mjölken. Okunskap.

Artikeln är vansinnigt vriden över lag. Det handlar ju om föräldrar som brustit i omsorg om sitt barn och som fanatiskt valt bort konventionella metoder. Det har INGET med amning att göra.

Barnet dog inte av amning, det dog av vanvård.
    Ja jag instämmer helt.
    Artikeln var verkligen vinklad, rubriken sa allt tycker jag. Det skulle låta som att det var mjölken som tog livet av den stackars bebisen. Allt för att få läsare.
    pojke 0706 och pojke 1008.
  • lokisse
    xXMaLoXx skrev 2011-03-30 21:18:51 följande:
    Men de hade ju uppenbarligen varit på en kontroll vid 10 månader och fått en vikt på 5,7 kilo. Någon borde väl ha reagerat starkare då kan man tycka?
    dom var pa sjukhus för nagot annat och vist tycker man att nagon borde reagerat kraftigare men det skulle kunna hända i sverige med inget system är ofelbart
    Nej det tror jag inte!
  • xXMaLoXx
    lokisse skrev 2011-03-30 21:22:53 följande:
    dom var pa sjukhus för nagot annat och vist tycker man att nagon borde reagerat kraftigare men det skulle kunna hända i sverige med inget system är ofelbart
    System och system, en människa med vanligt jävla sunt förnuft hade väl reagerat?
    www.hecate.se Theo 100111 <3
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....