snooslove skrev 2011-04-09 07:39:50 följande:
Jo men inte enbart. jag tror inte dte är bra för barn. det rekomenderas ju att man inte ska bara amma ett barn utan de ska även få extra mat. De står ju över allt.
Och de e så att vissa har jätte bra mjölk till första barnet och skit mjölk till andra barnet. och vissa har tvärt om och dem har ju inte ändrats i kroppen då :).. Jag tror det är 50/50 med det där. Men dem flesta föräldrar ger ju extra mat till sina barn än bara bröstmjölk pågrund dem vill va på den säkra sidan och de tycker jag att man alltid ska vara:).. Men jag förstår hur du menar, men jag tror inte dem flesta har bättre mjölk än andra jag tror de är 50/50 :)..
Mja, men det handlar inte särskilt stora portioner mat, iaf inte runt halvåret. När man börjar närma sig året så brukar dock de flesta barnen äta ett par måltider förutom bröstmjölk. Jag tror inte att det är så många som bara ammar upp till året, men för den sakens skull så betyder det inte att det inte är möjligt.
Det som står är väl att man med fördel kan amma i princip så mycket man vill, vid sidan av andra eventuella måltider. Men mår barnet bra och växer som det ska på bara bröstmjölk, så är det ju inget hinder att bara amma. Very well, jag tror inte vi kommer så mycket längre. Faktum är att barnet som TS handlar om, hade behövt långt mer än bröstmjölk, ett par uppmärksamma och förnuftiga föräldrar te x.