Inlägg från: infragilis |Visa alla inlägg
  • infragilis

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Lilla My21 skrev 2011-03-30 16:52:38 följande:
    Hur kan man få det till att "annming inte alltid är bäst" när det i det fallet handlar om en mamma som dels äter enormt näringsfattigt och ett barn som för längesedan behövt gå över på normalkost och inte helammas.
    Tänkte samma sak...
  • infragilis
    Här och nu skrev 2011-03-30 22:19:45 följande:
    Föräldrar som inte förstod ansvaret bakom amning, men använde det för att det anses heligt.
    Nja, tror det mycket berodde på föräldrarnas tilltro till "alternativmedicin" att barnet dog.
  • infragilis
    vittra skrev 2011-03-30 22:21:58 följande:
    Vad menar du med "försökt för dåligt"? Ska man tvinga barnet alltså? Försöker man tillräckligt då? Endera har barnet ett intresse och öppnar munnen, eller så har det inte.
    Word. Barn börjar äta annat när de själva behöver annat.
  • infragilis
    Här och nu skrev 2011-03-30 22:27:27 följande:
    Även om andra faktorer var de största är det jäkligt nyttigt med kritik mot den heliga amningen.
    Nej.
  • infragilis
    infragilis skrev 2011-03-30 22:28:03 följande:
    Nej.
    Dvs, jag anser inte att amning är något heligt (även om jag personligen tycker att amning är väldigt viktigt och något väldigt mysigt för mig personligen och mitt barn) och sån här felaktig kritik är inte nyttig.
    Felaktig kritik är aldrig nyttig.
  • infragilis
    Här och nu skrev 2011-03-30 22:29:56 följande:
    Så den får inte kritiseras?
    Jovisst, om det skulle vara berättigat. Hittills har jag bara sett kritik mot amning som är fylld av felaktigheter. I övrigt ska naturligtvis amning, som allting annat, kunna kritiseras.
  • infragilis
    Här och nu skrev 2011-03-30 23:00:41 följande:
    Nyttigt att amning IFRÅGASÄTTS. Det är inte bara att amma. Man måste äta ordentligt för att kunna amma på ett säkert sätt.
    Fast det är i princip inte sant. Barnet får vad det behöver ändå, såvida mamman inte verkligen svälter. Äter inte mamman något med kalcium kommer hon att tappa sina tänder för att barnet behöver kalcium, till exempel.
    Det går i allmänhet att leva uteslutande på skräpmat och ändå ge förstklassig mjölk.
  • infragilis
    lokisse skrev 2011-03-30 23:17:42 följande:
    men det är inte sant!
    varför inte bara inse att det inte är nagon förstklasig mjölk man ger om man inte äter som man inte äter som man ska. kroppen kan inte produsera egna mineraler och det samma gäller dom flesta vitaminer. 
    Jo, det är sant. Nej, kroppen producerar inte egna mineraler, kroppen är UPPBYGGD av mineraler. Därav tandlossning med mera om man äter jättedåligt och ammar eller är gravid, därför att kroppen bryter ner sig själv till förmån för barnet.
  • infragilis
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 12:11:21 följande:
    Alla begår MISSTAG !!
    Har du dödat ett barn eller varför är det så otroligt viktigt för dig att försvara föräldrarna?
  • infragilis
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 12:24:51 följande:
    Jag har aldrig dödat ett barn e du dum nu eller ?
    Varför jag försvara ??
    Nej det gör jag inte men jag är mamma själv.
    Vi är många i tråden som är mammor själva. Bara du försvarar dessa uppenbart usla föräldrar.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....