Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Lilla My21 skrev 2011-03-30 16:52:38 följande:
    Hur kan man få det till att "annming inte alltid är bäst" när det i det fallet handlar om en mamma som dels äter enormt näringsfattigt och ett barn som för längesedan behövt gå över på normalkost och inte helammas.
    Amning var inte bäst för detta barn. Med stor sannolikhet inte ens före åldern då hon inte kunde äta annan föda.
  • Här och nu
    Anonym (hmm) skrev 2011-03-30 17:01:41 följande:
    hur kan du få det till att det är amningen det är fel på???
    Har ju verkligen inte med det att göra , utan hemska föräldrar som inte sett till sitt barns bästa.
    En mamma som äter näringsfattigt ska inte helamma.
  • Här och nu
    Druantia skrev 2011-03-30 17:20:41 följande:
    Hade ju iofs inte med amningen i sig att göra. Utan det var ju pga vitaminbristen som flickan var undernärd. Alla gör ju som dom vill och anser är bäst. Dock hoppas man ju på att de flesta föräldrar är lite mer pålästa om vad ett barn behöver få i sig. Och att man reagerar på en vikt på 5,7 kilo vid 11 månaders ålder...
    Nej, alla gör inte som de vill. Tror inte det hänt i Sverige, att man släppt hem ett barn men svår bronkit eller med så låg vikt utan att kolla upp det. Vill man helamma o äter näringsfattigt sätter man barnets hälsa på spel o då ska man ha hjälp att förstå det. Funkar det inte ska soc ta barnet.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 17:54:10 följande:
    klart man kan! who föresprakar 12 manaders exklusiv amning
    Inte HEL-AMNING. Och inte om mamman äter näringsfattigt.
  • Här och nu
    merenwen skrev 2011-03-30 17:54:25 följande:
    Jag tror inte att TS har läst artikeln ordentligt. Den handlar inte om amning i sig, utan om att modern ätit för näringsfattig kost. Så det var ett ganska misslyckat inlägg för att hacka på amning... Skrattande
    Om man ger ersättning spelar det ingen roll vad man själv äter. Ammar man är man ansvarig för att äta bra kost.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 17:59:51 följande:
    jo ett ar hellamning och det i u länderna framför allt!
    Tror jag inte ett spår på. Det är bättre än inget om man inte har mat. Men ger sällan ett barn med normal vikt o hälsa.
  • Här och nu

Ts; har du berättat för din mamma om du skyddade dig eller inte? Om det kan ha med hennes reaktion att göra.

• Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 17:59:51 följande:
    jo ett ar hellamning och det i u länderna framför allt!
    I Sverige där vi har rent vatten förespråkas amning ELLER ersättning i 6 mån, men vissa barn behöver annan mat tidigare eller senare.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 18:09:06 följande:
    jag talar om för dig vad who säger.
    Nej det tror jag inte!

Visserligen kör man enligt who för att sympatisera med u-länder, men detta kör man inte med i Sverige.
  • Här och nu
    lokisse skrev 2011-03-30 18:08:26 följande:
    läs pa själv sa ser du.
    www.nymedicin.com/news/2003/12/07/Nya_rekomme...

bara som exempel

Bröstmjölk är i sig självt tillräckligt och optimal näring för det växande barnet under de första sex månaderna. Introduktion av järnberikad kost kan ske efter sex månader men då endast som ett komplement till amning.
    Inte för alla barn. Gäller om amningen funkar, vilket innebär att mjölken räcker o är näringsrik, att barn o mamma vill amma.
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....