Inlägg från: 3barnsmor |Visa alla inlägg
  • 3barnsmor

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

Lilla My21 skrev 2011-03-30 16:52:38 följande:
    Hur kan man få det till att "annming inte alltid är bäst" när det i det fallet handlar om en mamma som dels äter enormt näringsfattigt och ett barn som för längesedan behövt gå över på normalkost och inte helammas.
    så kände jag med...  
  • 3barnsmor
    infragilis skrev 2011-03-30 23:03:38 följande:
    Fast det är i princip inte sant. Barnet får vad det behöver ändå, såvida mamman inte verkligen svälter. Äter inte mamman något med kalcium kommer hon att tappa sina tänder för att barnet behöver kalcium, till exempel.
    Det går i allmänhet att leva uteslutande på skräpmat och ändå ge förstklassig mjölk.
    så sant så

Kollar man på typ kattmammor som får för lite mat så är dom oftas väldigt nära döden medans hennes kattungar kan vara tjocka och goa ändå! 
  • 3barnsmor
    Här och nu skrev 2011-03-30 23:28:11 följande:
    De lärde tvista om amningens nyttighet o icke-ammade barn är oftast minst lika friska. Artikeln bör ses som en påminnelse om att det ligger ansvar bakom beslutet att amma.
    ja fast det gör det ju med ersättning, och all mat man ger sina barn!

hur många barn i sverige är inte överviktiga idag...

Man har alltid ett ansvar! 
  • 3barnsmor
    Kotte Grön skrev 2011-03-31 11:17:20 följande:
    Kan det vara så enkelt som att 2 barns mamma84 råkade skriva fel? Jag hoppas det i alla fall. Ibland missar vi något ord eller så och då får det vi skrivit en annan innebörd.
    Ja, men alltså föräldrar som inte ser att deras barn är så sjukt måste det ju vara något fel på!
  • 3barnsmor
    Pyssola skrev 2011-03-31 11:28:33 följande:
    Hur kan det komma sig att Afrika och Asien är så överbefolkat om bebisar dör när de ammas av mödrar som är undernärda och lider av näringsbrist? För lider av näringsbrist gör de allra flesta fattiga där, och de ammar och de förökar sig.
  • 3barnsmor
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 11:31:07 följande:
    vikten har väl inget med detta att göra ?
    Alla barn väger olika.
    Dagens barn väger dom nyfödda redan 5-6 kg men vissa bara 2-3 kg
    En 11 mån kanske väger 5,7 kg och har säker varit mindre som nyfödd JAG VET INTE men något jag tror.
    Alla läkare mvc säger olika väger man lite ska man äta väger man mkt ska man banta sit barn
    ja fast min dotter vägde 3050 när hon föddes och vid ett vägde hon 9 kilo och va rätt så lång. hon va väldigt smal.
    så 5,7 låter helt sjukt. den bebisen kan ju inte gjort annat än sovit
  • 3barnsmor
    amia01 skrev 2011-03-31 11:48:05 följande:
    Bevisat - dom var ju veganer...
  • 3barnsmor
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 12:09:08 följande:
    Där ser du alla är olika det är väl inte ammningen eller föräldranas fel .
    Min pojk var Nyfödd och var 5,8 kg så vid 11 mån var han större.
    ja men det är inte normalt att väga 5.7 vid 11 månader även om den vägde 2 kilo när den föddes.

och även om det skulle vara det så måste ju barnet ha varit apatisk när den hade sån undernäring
  • 3barnsmor

man behöver väl inte börja vid sex månader heller.. finns barn som inte vill äta annat än just bröstmjölk. så länge barnet mår bra så är det inga problem

Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....