strössel skrev 2011-02-19 11:25:58 följande:
Inte jag heller är jätteglad för att vi får vul tidigt. Och jag vill göra ett vul i v 10 igen och sen ett i v 13
min läkare är jättesnäll får alltid min vilja igenom där. Kan tänka mig att det är svårare om man går på landstinget jag går ju hos en speciallist. Jag ska inte ringa mvc förrens efter mitt vul den 4 mars. Känns som om jag vill veta först hur det står till där inne.
Ja, gör det som känns bra för dig!
Förra gången tänkte jag vänta med MVC efter VUL, men jag fick missfall innan VUL:et. Det visade att det var sköldkörteln som förmodligen ställde till det. Tack vare mina misstankar, så upptäcktes det sedan. Åt inte heller Levaxin då. Så nu blir det tidig kontakt med MVC.
Jag har första mötet med MVC redan nästa vecka (2 veckor innan VUL)... Denna gången kontaktade jag MVC tidigt eftersom jag har sköldkörtelproblem och äter Levaxin och MVC har sagt att jag ska få läkarkontakt just för det under graviditeten vid sidan om barnmorskan. Jag kommer behöva lämna blodpover mellan 4-6:e vecka. Så det känns bra ändå. Bara så att MVC vet om min historik och att jag är gravid via provrörsbefruktning, är jag nöjd.
Annars skulle jag ha väntat med MVC efter VUL:et. Vill också först veta att allt är bra och sedan ta kontakt med MVC.. Men så här ser det ut för mig nu, så får det bli så.