• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    strössel skrev 2011-02-19 11:25:58 följande:
    Inte jag heller är jätteglad för att vi får vul tidigt. Och jag vill göra ett vul i v 10 igen och sen ett i v 13 Skrattande min läkare är jättesnäll får alltid min vilja igenom där. Kan tänka mig att det är svårare om man går på landstinget jag går ju hos en speciallist. Jag ska inte ringa mvc förrens efter mitt vul den 4 mars. Känns som om jag vill veta först hur det står till där inne.
    Ja, gör det som känns bra för dig!

Förra gången tänkte jag vänta med MVC efter VUL, men jag fick missfall innan VUL:et. Det visade att det var sköldkörteln som förmodligen ställde till det. Tack vare mina misstankar, så upptäcktes det sedan. Åt inte heller Levaxin då. Så nu blir det tidig kontakt med MVC.

Jag har första mötet med MVC redan nästa vecka (2 veckor innan VUL)... Denna gången kontaktade jag MVC tidigt eftersom jag har sköldkörtelproblem och äter Levaxin och MVC har sagt att jag ska få läkarkontakt just för det under graviditeten vid sidan om barnmorskan. Jag kommer behöva lämna blodpover mellan 4-6:e vecka. Så det känns bra ändå. Bara så att MVC vet om min historik och att jag är gravid via provrörsbefruktning, är jag nöjd.

Annars skulle jag ha väntat med MVC efter VUL:et. Vill också först veta att allt är bra och sedan ta kontakt med MVC.. Men så här ser det ut för mig nu, så får det bli så.
  • strössel

beso y abrazo: Ja det förstår jag, man gör allt för sin lilla bebis där inne Skrattande 

Är så glad att jag fick såna goa människor som er i min tråd, var osäker på om nån ville skriva tillsammans med mig, ni är guld värda Flört

• Shibby 78

Vi ska oxå till MVC efter vul. Har vulet på tisdag den 22 och så ska vi till MVC på torsdag den 24. Skönt att det snartr händer lite saker så kanske man känner sig mer gravid efter det.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-02-19 11:48:39 följande:
    Vi ska oxå till MVC efter vul. Har vulet på tisdag den 22 och så ska vi till MVC på torsdag den 24. Skönt att det snartr händer lite saker så kanske man känner sig mer gravid efter det.
    Ja det känns som ett jättekliv när man gjort vul, då vet man hur allt ser ut och då kan man säkert slappna av mer och njuta.

Ska du på hälsosamtal på mvc den 24 eller inskrivning ?
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-02-19 12:02:51 följande:
    Ja det känns som ett jättekliv när man gjort vul, då vet man hur allt ser ut och då kan man säkert slappna av mer och njuta.

Ska du på hälsosamtal på mvc den 24 eller inskrivning ?
    Hmmm, jag vet int. Hon bara bokade in mig, men sa aldrig vad vi skulle göra. Borde ju vara hälsosamtal, fast jag är ju i v.9 då så dom kanske gör bägge?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-02-19 12:13:53 följande:
    Hmmm, jag vet int. Hon bara bokade in mig, men sa aldrig vad vi skulle göra. Borde ju vara hälsosamtal, fast jag är ju i v.9 då så dom kanske gör bägge?
    Det blir spännande Flört nu hoppas jag att tiden flyger fram så vi alla får komma till mvc och göra vul Skrattande
  • strössel

Läste lite på graviditetsuträknaren och jag har symtom som passar in i v 7. Molvärk i underlivet  trött sömnen rubbas och brösten kan bli en aning större och ömma lite Skrattande har hoppat över v 6 med symtomen Flört och gick direkt på symtom på v 7.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-02-19 13:46:37 följande:

Läste lite på graviditetsuträknaren och jag har symtom som passar in i v 7. Molvärk i underlivet  trött sömnen rubbas och brösten kan bli en aning större och ömma lite Skrattande har hoppat över v 6 med symtomen Flört och gick direkt på symtom på v 7.

Ja, det kan ju variera väldigt det där med symptom. Jag hade samma symptom som dig i v.6 och dom håller i sig fortfarande (v.8). Var under v.6-7 jag mådde mest illa med, men det har lagt sig lite nu. Är bara sååå enormt törstig nu hela tiden. Som jag minns det så var det efter v.12-13 som jag började känna mig piggare sist jag var gravid. När gjorde du din ET (FET) och när har du BF?
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-02-19 14:04:51 följande:
    Ja, det kan ju variera väldigt det där med symptom. Jag hade samma symptom som dig i v.6 och dom håller i sig fortfarande (v.8). Var under v.6-7 jag mådde mest illa med, men det har lagt sig lite nu. Är bara sååå enormt törstig nu hela tiden. Som jag minns det så var det efter v.12-13 som jag började känna mig piggare sist jag var gravid. När gjorde du din ET (FET) och när har du BF?
    Jag gjorde mitt FET den 28/1 är i v 6 (5+1) idag har BF runt den 17 okt.
  • besony
    strössel skrev 2011-02-19 14:18:39 följande:
    Jag gjorde mitt FET den 28/1 är i v 6 (5+1) idag har BF runt den 17 okt.
    Jag gjorde min ET den 27/1 (2 dagars odlat) och är i v 6 jag med, (5+4) idag och har samma BF som du, den 17 okt... Går alltså in i v 7 nu på tisdag. Lite förbryllad är jag allt nu hur man räknar veckorna.... Obestämd
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !