• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    Koltrast skrev 2011-02-21 21:35:31 följande:
    Hej tjejer, jag undrar om jag får vara med här? Fick ett plus efter första IVF försöket och har BF 17 oktober.
    Grattis till Plus och välkommen!
  • strössel

Shibby : Håller tummarna det kommer se jättebra ut.

Idag vaknade jag med världens illamående känner mig alldeles groggy Obestämd ätit lite får se om det får stanna kvar i magen. Känns som om det är på väg upp hela tiden, har blivit väldigt trög i magen kanske därför jag fick ont i magen igår eller det dumma rotmoset.

• emsm

Har ÄNTLIGEN fått min/vår tid för VUL... Fick nästan bli otrevlig för att få tiden som jag ändå har remiss på!!!

Är såå arg! När det är för en possitiv grej man ringer så får man nästan dåligt samvete...det är ju inte MITT fel att de har dåligt med tider och inte kan ha ett trevligt bemötande! Jag mste ju få mer än en dags förvarning för att kunna ta ledigt från jobbet...det hade hon nästan ingen förståelse för :( Men nu fick jag min tid iaf...på måndag =)

• strössel
    emsm skrev 2011-02-22 13:14:19 följande:
    Har ÄNTLIGEN fått min/vår tid för VUL... Fick nästan bli otrevlig för att få tiden som jag ändå har remiss på!!!

Är såå arg! När det är för en possitiv grej man ringer så får man nästan dåligt samvete...det är ju inte MITT fel att de har dåligt med tider och inte kan ha ett trevligt bemötande! Jag mste ju få mer än en dags förvarning för att kunna ta ledigt från jobbet...det hade hon nästan ingen förståelse för :( Men nu fick jag min tid iaf...på måndag =)
    Vad kul hur långt gången är du då ? Spännande jag hade oxå tid på måndag men ändrade till den 4 mars ihop om man skulle se mer nu ångrar jag det hade gärna gått på måndag !
  • emsm

strössel: Då är ar jag i vecka 7.... men hade ju remiss o kände att då ska jag så. Men jag längtar. Känns så skumt att man ska lita på en liten pinne man själv har testat med :/ Ingen bekräftelse från sjukhus...
    Men på måndag HOPPAS jag att få se ett liiiiiiitet hjärta!

• strössel

emsm : Det får du säkert så mysigt Skrattande 

Undrar hur det har gått för Shibby idag på hennes vul, vill se bild på den lilla Flört

• DreamBear
    {#emotions_dlg.flower} Vecka 4-6 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 7-9 {#emotions_dlg.flower}
    Kenai BF 11/10 VUL 1/3

{#emotions_dlg.flower} Vecka 10-12 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 13-16 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 17-20 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 21-24 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 25-28 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 29-32 {#emotions_dlg.flower} 

{#emotions_dlg.flower} Vecka 33-36 {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Vecka 37-40 {#emotions_dlg.flower}

• DreamBear

Tog mig friheten att fixa en till lista som vi kanske kan ha med oss i denna tråd.
    Det är ju kanon med BF-tråden som ligger separat, men jag tänkte att det kanske skulle vara skoj att ha en lista här också där vi kan fylla veckor och kanske när man har VUL och sånt inplanerat.
    Lite lättare att ha koll på alla

Om någon vill ändra på listan så är det helt okej. Tänkte först ha vecka för vecka, men det blev många veckor

• strössel

Har fått molvärk i dag igen nu i eftermiddag, gillar det inte läst om växtvärk hur ska man veta om man har växtvärk en bra värk eller dålig värk som kan bli mf ? Hur ska man vara för att inte bli skräckslagen ?

Får ni lite orolig mage av att ni inte har ätit på ett tag ?

• Shibby 78

Hej tjejer!

Det gick toppen, var bara såååå nervös innan. När jag la mig i gynstolen så kollade jag bara upp i taket tills läkaren sa att allt såg bra ut.

11 mm lång och världens finaste tickande lilla hjärta! Jag hade kunnat legat där hela dagen! Bästa jag någonsin sett. När vi såg hjärtslagen började jag lipa, men det hör ju till
    Allt var precis som det ska, och han sa att om allt ser så bra ut som det gör så minskar missfallsrisken jättemycket. Nu är det bara att försöka njuta

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !