• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Shibby 78
    majsanna skrev 2011-02-22 16:06:18 följande:
    Vad härligt Shibby!! Hoppas att jag kan dela med mig av en liknande bild på måndag!
    Det tror och hoppas jag med att du kommer att göra. Ska verkligen hålla tummarna för dig, man är så nervös när man ligger där. Jag tror det kommer att gå toppen för dig. Vi ska ju ligga på BB i oktober! Wieeeeeee!
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • Shibby 78

Tack goa ni för alla grattis!! Ni har något fantastiskt framför er Var ju så häftigt att få bekräftat att det verkligen är en människa där inne Hjärta

Kramar!

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-02-22 21:39:08 följande:
    Har precis kommit hem från gyn har varit där i 3,5 h akut tid. Åkte in för magvärken blev så orolig och jag fick se en liten med ett tickande hjärta men den var väldigt liten men det såg väldigt bra ut. Och dom tog en massa prover och kollade så jag inte hade bakterier i kisset eller i flytningarna. Men jag var väldigt förstoppad så hon trodde det var därför jag har haft så ont i magen så nu ska jag äta två mediciner till och så ska jag tillbaka på tisdag då ska dom göra ev ekg på mig då jag har hjärtklappning ibland och göra ett vul till Skrattande
    Grattis Strössel! Skönt att få ett svar till varför du haft ont oxå. Du får äta en massa katrinplommon nu då
  • majsanna
    Har precis kommit hem från gyn har varit där i 3,5 h akut tid. Åkte in för magvärken blev så orolig och jag fick se en liten med ett tickande hjärta men den var väldigt liten men det såg väldigt bra ut. Och dom tog en massa prover och kollade så jag inte hade bakterier i kisset eller i flytningarna. Men jag var väldigt förstoppad så hon trodde det var därför jag har haft så ont i magen så nu ska jag äta två mediciner till och så ska jag tillbaka på tisdag då ska dom göra ev ekg på mig då jag har hjärtklappning ibland och göra ett vul till Skrattande
    Vad skönt att allt såg bra ut. Förstoppning kan man få grymt om i magen av. Det vet jag...
    Hoppas att magen ordnar till sig. 
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-02-22 21:48:25 följande:
    Grattis Strössel! Skönt att få ett svar till varför du haft ont oxå. Du får äta en massa katrinplommon nu då
    Jag fick nåt slags pulver jag ska ha i tex fil eller så kunde man blanda det i vatten oxå och av det så ska jag tydligen kunna göra nr 2 varje dag Skrattande och så skulle jag äta päron.
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-02-22 22:00:21 följande:
    Jag fick nåt slags pulver jag ska ha i tex fil eller så kunde man blanda det i vatten oxå och av det så ska jag tydligen kunna göra nr 2 varje dag Skrattande och så skulle jag äta päron.
    Ok, men päron är ju gott iallafall
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Ja päron är gott, hoppas det inte får för bra effekt bara med medicinen oxå Skrattande

• besony
    Oj, vilken kväll du haft! Men åh vad skönt med en liten därinne vars hjärta tickar... Hjärta
    Det här kommer ju gå fint som tusan! Det hejar jag på! Glad
  • strössel
    besony skrev 2011-02-23 00:09:23 följande:
    Oj, vilken kväll du haft! Men åh vad skönt med en liten därinne vars hjärta tickar... Hjärta
    Det här kommer ju gå fint som tusan! Det hejar jag på! Glad
    Var livrädd för vad dom skulle säga vid ultraljudet, min man sa att det såg ut som en blinkande stjärna Skrattande jag hoppas det går bra men kommer ändå att vara lite nervös inför nästa vul mycket kan hända på en vecka.
  • besony

Nu är jag orolig. Jag trappar ned vaggisarna, är nere på 1 om dagen nu fråm till v.8. Imorse tog jag vaggisen och då såg jag en liiiiten strimma rosarött på mitt finger. Rynkar på näsan Jag är i 6+1 idag. Nu nyss var jag på toa och kissade, då tokade jag mig... det var knappt något färg, men jag tyckte mig se liiiite ljusbrunt på papperet. Förra gången när det började komma brunt var jag då i 6+2. Sedan typ 1 vecka senare missfall med värk och allt. Gråter Känner dock ingen värk nu...

Hur stor skulle oddsen vara att det här precis blir som en repris från förra gången, på samma vecka och allt? Rynkar på näsanÄr inte hoppfull nu och VUL känns avlängsen nu. MVC idag, hoppas barnmorskan kan säga något om det här...

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !