• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    strössel skrev 2011-02-24 20:28:23 följande:
    Hur har ni haft det idag tjejer ? Jag har varit iväg hela dagen skönt att komma ifrån datorn och hemmet lite och tänka på annat. Tredje dagen jag har kräkts idag funderar på att åka till apoteket och se om det finns nåt att köpa mot illamående kanske seaband nån som testat det ?
    Varit hemma idag... kändes som jag bara åt hela tiden. Frukost, lunch, mellanmål och middag... Allt vart 3:e timme ungefär. Blir jag för hungrig så mår jag inte riktigt bra i magen. Så det här ätandet gjorde min dag!

Jag har hört om seaband... men inte testat det. Har inte haft illamående alls, så det behovet har jag inte än i alla fall. Läst om att det hjälpt andra, men förstås måste man först testa det också.
  • strössel
    besony skrev 2011-02-24 20:35:47 följande:
    Varit hemma idag... kändes som jag bara åt hela tiden. Frukost, lunch, mellanmål och middag... Allt vart 3:e timme ungefär. Blir jag för hungrig så mår jag inte riktigt bra i magen. Så det här ätandet gjorde min dag!

Jag har hört om seaband... men inte testat det. Har inte haft illamående alls, så det behovet har jag inte än i alla fall. Läst om att det hjälpt andra, men förstås måste man först testa det också.
    Jag fick såna när jag gjorde äggplock och då tyckte jag dom funkade men det var ju inte så länge. Jag äter ju redan så mycket mediciner så jag vill inte äta fler tabletter. Jag måste oxå äta ofta annars mår jag inte heller bra i magen. Idag tycker jag att min mage har svällt en aning, borde ha minskat eftersom jag kräkts Skrattande
  • besony
    strössel skrev 2011-02-24 20:44:35 följande:
    Jag fick såna när jag gjorde äggplock och då tyckte jag dom funkade men det var ju inte så länge. Jag äter ju redan så mycket mediciner så jag vill inte äta fler tabletter. Jag måste oxå äta ofta annars mår jag inte heller bra i magen. Idag tycker jag att min mage har svällt en aning, borde ha minskat eftersom jag kräkts Skrattande
    Seabanden på apoteket kostar 145 kr, såg jag nu, så frågan är förstås om det är värt det eller inte. Men hellre ha sådant än mediciner kanske....

Jag vill helst inte kräkas.. Jag äter Levaxin varje morgon och det är otroligt viktigt för mig att dessa tabletter är kvar i mig och inte utspytt. Kommer ju förstås vara orolig för att det kanske påverkar mina sköldkörtelvärden om dessa tabletter bara försvinner pga kräkningarna... Förhoppningvis behöver jag inte vara illamående... Drömmer *ta i trä*
  • strössel
    besony skrev 2011-02-24 20:54:01 följande:
    Seabanden på apoteket kostar 145 kr, såg jag nu, så frågan är förstås om det är värt det eller inte. Men hellre ha sådant än mediciner kanske....

Jag vill helst inte kräkas.. Jag äter Levaxin varje morgon och det är otroligt viktigt för mig att dessa tabletter är kvar i mig och inte utspytt. Kommer ju förstås vara orolig för att det kanske påverkar mina sköldkörtelvärden om dessa tabletter bara försvinner pga kräkningarna... Förhoppningvis behöver jag inte vara illamående... Drömmer *ta i trä*
    Håller tummarna att du inte kräks så du får behålla tabletterna Skrattande
  • besony
    strössel skrev 2011-02-24 20:57:08 följande:
    Håller tummarna att du inte kräks så du får behålla tabletterna Skrattande
    Jovisst det får jag göra, hålla tummarna... Skrattande

Du kan ju googla på seaband och se om det kanske är något för dig?
  • strössel

Ja det ska jag göra tack för tipset !

• emsm

Idag kom illamåendet med besked tillbaka... Har inte lyckats äta lunch..är rädd att jag inte får behålla den, jag får testa igen efter min sista lektion (jobbar som lärare). Ser inte direkt fram emot att sitta i en bil i två timmar i em men målet är ju mamma o pappa o PIZZA!
    Fick iaf i  mig två apelsiner!!! mmmummmmaa!!!

Hur mår ni andra?

• strössel

emsm: Jag är jättetrött idag och illamående men har inte kräkts än idag iallafall så det är positivt.

• strössel

God morgon tjejer , i dag mår jag illa hela tiden ända sen jag vaknade. Igår kräktes jag inte en enda gång var upptagen hela dagen hann inte tänka så mycket på det och åt typ hela tiden usch känner mig jätteuppblåst idag Flört Idag har jag ingen direkt matlust så idag ska jag äta mindre än igår Skrattande 

• Dramaprincess

Hej tjejer! Jag har inte varit inne på FL på ett tag. Jag hat varit så orolig över allting, så det blev bara jobbigt att läsa om andras symptom och känningar. Men jag hoppas att ni alla mår bra och att allting gått fint så här långt. Jag har förstått att det finns några som mår illa här inne. Det kan inte vara helt lätt. Hoppas att det går över snart!
    Själv är jag mest trött, uppblåst och känner endast sug efter vissa saker. VUL om 3 dagar. Nervös!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !