• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • emsm

Shibby77: Vilken fin bild! Underbart att ha hemma o längta tillsammans med ;)
    Fick du den eller fick du be om den? Kanske till och med tjata? Hoppas på att få ta med en bild hem på måndag när vi ska titta på vår lill*. Fick ju bli otrevlig på telefon för att ens få en vettig tid :/ Men nu ska jag ladda om och bara förutsätta att de kommer vara trevliga på måndag!!!

• emsm
    besony skrev 2011-02-23 09:11:08 följande:
    Nu är jag orolig. Jag trappar ned vaggisarna, är nere på 1 om dagen nu fråm till v.8. Imorse tog jag vaggisen och då såg jag en liiiiten strimma rosarött på mitt finger. Rynkar på näsan Jag är i 6+1 idag. Nu nyss var jag på toa och kissade, då tokade jag mig... det var knappt något färg, men jag tyckte mig se liiiite ljusbrunt på papperet. Förra gången när det började komma brunt var jag då i 6+2. Sedan typ 1 vecka senare missfall med värk och allt. Gråter Känner dock ingen värk nu...

Hur stor skulle oddsen vara att det här precis blir som en repris från förra gången, på samma vecka och allt? Rynkar på näsanÄr inte hoppfull nu och VUL känns avlängsen nu. MVC idag, hoppas barnmorskan kan säga något om det här...
    Trappa ner? jag bara tog tre om dagen tills de var slut o sen var de slut...
    Hoppas det går bra! Håller tummarna för dig!!!
  • besony
    emsm skrev 2011-02-23 09:29:50 följande:
    Trappa ner? jag bara tog tre om dagen tills de var slut o sen var de slut...
    Hoppas det går bra! Håller tummarna för dig!!!
    Kroppen ska klara av det här själv nu, men jag hade 28 st vaggisar över och tänkte jag kunde trappa ned dem efter TD, känns tryggare för mig eftersom jag haft ett missfall en gång redan. Men som det ser ut nu, spelar det nog ingen roll om man har vaggisar eller inte - man kan inte påverka ett skit ändå. Rynkar på näsan
  • Shibby 78
    emsm skrev 2011-02-23 09:28:58 följande:
    Shibby77: Vilken fin bild! Underbart att ha hemma o längta tillsammans med ;)
    Fick du den eller fick du be om den? Kanske till och med tjata? Hoppas på att få ta med en bild hem på måndag när vi ska titta på vår lill*. Fick ju bli otrevlig på telefon för att ens få en vettig tid :/ Men nu ska jag ladda om och bara förutsätta att de kommer vara trevliga på måndag!!!
    Tack! Nej, han skrev ut bilden innan vi ens hann säga att vi ville ha en. Vi blev så tagna av att få kika in men det var ju tur läkaren tänkte på det
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • DreamBear

Idag är ingen bra dag för mig. Går in i vecka 8 idag och vaknade upp och mår skit. Jag är enormt matt i hela kroppen, det är en kraftansträngning att sitta upp bara känns det som. Jag är inte trött som tidigare utan matt i kroppen. Pulsen är hög, ligger kring 80-85 och jag känner varje dunk i kroppen.

Sedan har jag inget illamående kvar alls. Inga ömma bröst. Men en ny värk i magen som jag inte känt tidigare. Det känns fel därnere. Blöder inget. Men jag vaknade upp och känner mig helt ogravid.

Livrädd att det är ett missfall på gång nu

Sitter hemma utan bil, så jag kan inte ta mig till någon läkare.

• strössel
    besony skrev 2011-02-23 09:48:34 följande:
    Kroppen ska klara av det här själv nu, men jag hade 28 st vaggisar över och tänkte jag kunde trappa ned dem efter TD, känns tryggare för mig eftersom jag haft ett missfall en gång redan. Men som det ser ut nu, spelar det nog ingen roll om man har vaggisar eller inte - man kan inte påverka ett skit ändå. Rynkar på näsan
    Du ska se att det går bra , men förstår om du är orolig. Jag ska ta progesteron till v 12, man kan ju få lite blödning av själva progesteronet oxå. Vet jag läst att några fått brun/rosa när dom torkat sig precis när dom slutade med progesteron men sen gick det jättebra.

Emsm: Hoppas du får läkaren jag hade igår hon var jätteduktig och supergullig.
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-02-23 11:27:03 följande:

Idag är ingen bra dag för mig. Går in i vecka 8 idag och vaknade upp och mår skit. Jag är enormt matt i hela kroppen, det är en kraftansträngning att sitta upp bara känns det som. Jag är inte trött som tidigare utan matt i kroppen. Pulsen är hög, ligger kring 80-85 och jag känner varje dunk i kroppen.

Sedan har jag inget illamående kvar alls. Inga ömma bröst. Men en ny värk i magen som jag inte känt tidigare. Det känns fel därnere. Blöder inget. Men jag vaknade upp och känner mig helt ogravid.

Livrädd att det är ett missfall på gång nu

Sitter hemma utan bil, så jag kan inte ta mig till någon läkare.

Symtomen kan komma och gå och jag känner oxå mig helt ogravid vissa dagar. Du kanske börjar bli sjuk ? Att det är det som spökar ? När jag ruvade var jag sjuk tre gånger och då var jag helt slut orkade knappt ta mig upp ur sängen. Kram !
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-23 11:58:01 följande:
    Symtomen kan komma och gå och jag känner oxå mig helt ogravid vissa dagar. Du kanske börjar bli sjuk ? Att det är det som spökar ? När jag ruvade var jag sjuk tre gånger och då var jag helt slut orkade knappt ta mig upp ur sängen. Kram !
    Vet inte om jag börjar bli sjuk. Jag känner mig inte sjuk. Känner mig bara ogravid och matt.
    Blir en lång väntan till VUL nästa vecka.
    Känns inte som det är någon idé att bråka om en tidigare tid eller en akuttid.
    Finns ju inget de kan göra iaf om det är ett missfall.

Tar en paus från denna sida ett tag. Känner att jag behöver det.
    Men jag hoppas återkomma.
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-02-23 12:14:43 följande:
    Vet inte om jag börjar bli sjuk. Jag känner mig inte sjuk. Känner mig bara ogravid och matt.
    Blir en lång väntan till VUL nästa vecka.
    Känns inte som det är någon idé att bråka om en tidigare tid eller en akuttid.
    Finns ju inget de kan göra iaf om det är ett missfall.

Tar en paus från denna sida ett tag. Känner att jag behöver det.
    Men jag hoppas återkomma.
    Stressa inte och ta det lugnt , du är välkommen tillbaka när du känner att du orkar håller tummarna för att allt kommer se jättebra ut vid vul kram !
  • besony
    strössel skrev 2011-02-23 11:55:04 följande:
    Du ska se att det går bra , men förstår om du är orolig. Jag ska ta progesteron till v 12, man kan ju få lite blödning av själva progesteronet oxå. Vet jag läst att några fått brun/rosa när dom torkat sig precis när dom slutade med progesteron men sen gick det jättebra.

Emsm: Hoppas du får läkaren jag hade igår hon var jätteduktig och supergullig.
    Jo, det får vi allt hoppas.

Samtalet på MVC idag gick bra, Jag fick träffa en barnmorskestudent, för ordinarie BM var sjuk... Det var mer som en hälsosamtal men fick i alla fall en bok "Vänta barn" och lite annan info med hem att läsa. Glad

Läste lite i den boken jag nämnde. Fanns dock inget om fertilitetsbehandlingar förutom om flerbörd som kunde bli pga dessa behandlingar. Jag tycker det är synd att det inte informeras så mycket om sådant.
    I den boken stod bland annat det att det är bara att försöka igen efter ett missfall till exempel.. För oss IVF:are är det ju inte så enkelt.... Det irriterar jag mig på. Den boken får ju alla som är gravida och så är det liksom tyst om behandlingar som IVF...

Och så bokade hon mig in på olika besök jag ska göra...
    På agendan har jag nu läkarbesök 8 mars via MVC pga min hypotyreos, VUL 9 mars hos Ferten, samtal om fosterdiagnostik den 10 mars på MVC och så inskrivning den 16 mars. En massa olika på bara 2 veckor....

Och hon sade också att oron för missfall är svårt att bli av med, men samtidigt kan man inte påverka något heller. Så jag får ta en dag i taget nu. Nu när jag är på toa så ser jag att jag får gulaktiga flytningar, även när jag torkar mig... Normalt? Det hoppas jag i alla fall. Obestämd
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !