• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    strössel skrev 2011-02-20 10:03:27 följande:
    Jag tror inte att det är många som får barn på sitt BF datum Skrattande idag är jag då i 5+2 om man räknar med 2 dagars är jag i 5+4 idag.

Hur mår ni alla gravida idag ?
    Jo tack, jag mår fint. Inte så mycket till symtom. Inte mer än ordentlig hunger, ömma bröst och jag har också fått lite dragningar i magen som kommer och går.. Så livmodern växer på. Skum känsla att det känns när den växer till. Glad
  • strössel
    besony skrev 2011-02-20 10:10:12 följande:
    Jo tack, jag mår fint. Inte så mycket till symtom. Inte mer än ordentlig hunger, ömma bröst och jag har också fått lite dragningar i magen som kommer och går.. Så livmodern växer på. Skum känsla att det känns när den växer till. Glad
    Jag har inte så mycket symtom heller, trött ömma bröstvårtor och molande värk till och från svullen mage. Sov ända till kl 8 idag så det är jag glad för annars vaknar jag runt 04 Flört
  • Sommar Fjäril

Kommer hålla mig lite borta här i från, läser bara om saker jag inte borde och mår ännu dåligare. Jag vill så gärna att denna graviditet ska lyckas.. ska ringa min läkare i morgon, inte för att jag tror han kan göra något förns om 2-3 veckor .. symptom jag har är att brösten ömar, mår lite illa då och då. Molande värk i magen som kmr och går, gör även ont i höger ägg stock , inte jätte ont men det känns av i bland. Blir lite öm i låret pga det.. Så länge jag inte har någon blödning så är det väl som det ska, någon som vet om det är så? Kram på er alla

• besony
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-20 11:46:18 följande:
    Kommer hålla mig lite borta här i från, läser bara om saker jag inte borde och mår ännu dåligare. Jag vill så gärna att denna graviditet ska lyckas.. ska ringa min läkare i morgon, inte för att jag tror han kan göra något förns om 2-3 veckor .. symptom jag har är att brösten ömar, mår lite illa då och då. Molande värk i magen som kmr och går, gör även ont i höger ägg stock , inte jätte ont men det känns av i bland. Blir lite öm i låret pga det.. Så länge jag inte har någon blödning så är det väl som det ska, någon som vet om det är så? Kram på er alla
    Det förstår jag. Jag läser fortfarande bara under Svårt få barn-forumet, om hur det går för andra med sina behandlingar... känns som jag fortfarande är kvar där än... Undviker Gravid-trådarna samt missfallshistorier.
    Blir bara så orolig då.

Igår så valde jag komma ut på promenad, det blev en timme av sol och snötäckt landskap. På kvällen var jag till och besökte min mamma några timmar. Genom att göra andra saker, så mår man bättre när man inte nästan läser trådar man inte vill läsa om. Eller så tittar jag på filmer.

Jag brukar också spela lite olika spel på datorn, som kort eller annat. Så tänker man på annat. Bara det är skönt nog! Och så hänger jag förstås här och pratar med er lite. Det räcker fint.

Så du ska göra som du vill och känner för. {#emotions_dlg.flower}
  • strössel

Ledstjärna: Så som du skriver har jag oxå kännt och känner du är gravid vännen min Skrattande njut.

Shibby: Vad underbart att sova så länge, jag brukar gå upp och kissa men sen kan jag inte sova för min man snarkar så mycket Flört

Gick förbi ett apotek innan när vi var på stan, vi velade mycket om vi skulle köpa ett digital gravtest och se om det hade slagit om till 3+ kunde inte hålla oss köpte ett och det stod 3 +. Jisses vad nervösa vi var när vi tog testet.

• majsanna

Oj, vad ni skrivit under helgen. Har inte läst sedan i fredagsförmiddag...

Jag har mitt ultraljud den 28/2 då är jag i 8+3. Hoppas verkligen att vi får se något riktigt fint då

Hoppas att ni alla har haft en bra helg. 

• DreamBear
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-20 11:46:18 följande:
    Känner samma oro som dig. och självklart ska du göra det som känns rätt för dig.
    Men jag tror verkligen inte du behöver vara orolig.
    Du har testat positivt och du har symtom. Du är gravid vännen!
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-20 10:03:27 följande:
    Hur mår ni alla gravida idag ?
    Har ett konstigt illamående som hänger över mig. I fredags var det riktigt tungt, sedan var det lite bättre,men det är ett skumt illamående. Jag har inte kräkts eller ens varit nära det, men jag känner mig inte alls hungrig. Men jag kan äta. Äter dock mest skorpor och morötter samt päron. Kalla, saftiga frukter.

Har hört att man ska få i sig minst 900 mg kalcium om dagen. Jag har sktisvårt med detta pga att jag inte tycker om mjölk. Kan inte dricka vanlig för då får jag magknip, men har inte laktosintolerans. Men jag gillar inte mjölk. Får kväljningar av det. Så just nu försöker jag äta mycket ost och yoghurt. Går sådär
  • Sommar Fjäril

VUL i morgon, vakna i morse och hade en röd brun mens som fortfarande är kvar. Mens värk har jag med. Känner mig så lessen och tårarna värkar aldrig ta slut.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !