• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-02-18 10:10:49 följande:
    Vet du hur de räknar på Rmc? Utgår de från att äggplocket är ägglossningen eller?
    Tycket det verkar vara så olika.
    Jag hade TD den 11 för en vecka sen och dom sa att jag hade gått hela 5 veckor och gått in i v 6 idag . Så dom verkar inte bry sig när man haft äl eller så dom utgick för mig efter TD. Så jag ska på vul i v 7+0 (v 8)
    besony skrev 2011-02-18 10:10:02 följande:
    Har du inte heller några symtom?
    Jag har bara svullen mage , lite trött och ömma bröstvårtor.
  • strössel
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-18 10:24:24 följande:
    Vitamin kvinna eller folsyra, vilket är bäst att äta, nån som vet? kvinna ska ju inhehålla folsyra de med och andra bra vitaminer. Ni som käkar, vad äter ni? :)
    Jag äter mitt val kvinna som innehåller extra folsyra och järn, som är till gravida / försöker bli gravid.
  • Sommar Fjäril
    strössel skrev 2011-02-18 10:28:49 följande:
    Jag äter mitt val kvinna som innehåller extra folsyra och järn, som är till gravida / försöker bli gravid.
    Okej, kanske bättre och käka de än bara folsyra. Tack för svaret iaf =)
  • besony
    Vitamin kvinna eller folsyra, vilket är bäst att äta, nån som vet? kvinna ska ju inhehålla folsyra de med och andra bra vitaminer. Ni som käkar, vad äter ni? :)
    Jag äter ACO Vitamineral Kvinna. Har ätit det sedan typ 2007 och den innehåller 600 mikrogram folsyra.
    Dessutom käkar jag också Omega-3 kapslar denna gången. Så jag har lite av allt utöver den vanliga kosten.
  • DreamBear
    Jag äter MittVal kvinna, men sedan så äter jag extra Folsyra och B12 pga brist.
    Det enda jag lärt mig är att man se upp med A-vitamin, man ska inte få i sig för mycket.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-18 10:27:28 följande:
    Jag hade TD den 11 för en vecka sen och dom sa att jag hade gått hela 5 veckor och gått in i v 6 idag . Så dom verkar inte bry sig när man haft äl eller så dom utgick för mig efter TD. Så jag ska på vul i v 7+0 (v 8)
    besony skrev 2011-02-18 10:10:02 följande:
    Har du inte heller några symtom?
    Vad olika. IVF i Falun säger att ÄP=ÄL och att man räknar ÄP som 2+0.
  • Shibby 78

Skulle lägga till oxå att det är de enda vitaminer jag äter. Har mitt val kvinna hemma plus andra sorter men jag är så glömsk

Har ni andra fått något sug efter något?
    Jag är såååå törstig hela tiden, och har fått ett extremt sug efter smoothies. Finns ingen bättre törssläckare. Dricker Proviva varje morgon nu oxå, det är så gott!

Kanske jag har vitaminbrist ändå

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • strössel

Kenai: Jag har ingen aning varför det är så olika.

Shibby: Jag har inget sug efter nåt just nu men under ruvningstiden hade jag ett sug efter ostbågar Skrattande

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-02-18 10:51:20 följande:
    Har ni andra fått något sug efter något?
    Här knapras det morötter. Känns inte så himla onyttigt och dessutom funkar det fint mot illamående. Just nu kanske man ska tillägga
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !