• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Dramaprincess

Strössel: Jag tror också att man kan få sämre immunförsvar under graviditeten. Men det lät inget kul det där med en vagel och allt... Krya på dig!

Jag försöker att följa livsmedelsverkets råd. Det är egentligen inte så stor skillnad från innan. Det skulle vara den goda osten och vinet då...

Jag har fortfarande inte kommit fram till någon barnmorska, men försöker lite till. Annars får jag nog tro att allt är ok. Jag har ju inte ont... Men allt blir till orosmoment.

Jag har alltid tagit naturläkemedel - en massa extra mineraler. Det ska man ju tydligen låta bli nu. Vet ni något förutom folsyra, som man bör ta?

• strössel
    Dramaprincess skrev 2011-02-17 14:17:33 följande:
    Strössel: Jag tror också att man kan få sämre immunförsvar under graviditeten. Men det lät inget kul det där med en vagel och allt... Krya på dig!

Jag har alltid tagit naturläkemedel - en massa extra mineraler. Det ska man ju tydligen låta bli nu. Vet ni något förutom folsyra, som man bör ta?
    Järn och folsyra är viktigt, sen vet jag inget mer som jag kan komma på. Jag har extra järn och folsyra i mina tabletter Mitt val kvinna. Äter lite spenat ibland oxå. Tror man testar olika tester vid inskrivningen och då säger dom nog till om man ska äta extra järn. Vet vid min första grav med mf men jag hann på inskrivning och då skulle jag inte behöva ta extra järn. Så jag ska avvakta med det tills inskrivningen.
  • Shibby 78

Sist jag var gravid behövde jag inte börja med järntabletter förrän efter halvtid.
    Tyckte det var lite jobbigt att äta dom för jag blev såååå hård i magen.
    Finns några som heter hemofer (jag åt niferex)  som ska vara lite mildare. Kanske man skulle börja med dom på egen hand i mindre skala så kanske värdena blir mer stabila denna gången.

Har för mig att man ska äta järn tillsammans med c-vitamin för då tar kroppen upp det bättre. Någon som vet?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • strössel

Hemofer har jag sett många köper och den finns med extra folsyra i oxå. Det andra vet jag inte, men det kanske man ska !

• majsanna

Hej hej!
    Vinkar igenkännande till Shibby och jag tror att jag träffat på strössel i en Rmc-tråd tidigare.

Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har äntligen lyckats efter tre år och fyra ivf-försök. Beräknad BF är 6 oktober.
    Jag hade lite rosa blödningar i helgen och var därför på Vul på gyn igår. Dock blev vi inte klokare då hon "bara"  lyckades hitta en hinnsäck som hon mätte till vecka 5+2 fast jag borde varit i 6+5 igår. Har ett ultraljud inbokat den 28e hos ivf-läkaren och hoppas att hon har mer erfarenhet att se så små varelser. Jag hoppas att det igår helt enkelt var förtidigt för att se något hjärta, men naturligtvis blev vi jätteoroliga.

Mina symtom så här långt är extremt trög mage Obestämd , blir yr om jag ställer mig upp för fort, en konstig trötthet som kommer akut, jag har också helt tappat suget för sötsaker och det är verkligen konstigt för jag har varit en riktig godisråtta förut. Lite  småhugg/pirr i livmodern ibland.
    Jag är dock glad så länge jag slipper illamående... 

• Shibby 78
    majsanna skrev 2011-02-17 15:17:03 följande:
    Hej hej!
    Vinkar igenkännande till Shibby och jag tror att jag träffat på strössel i en Rmc-tråd tidigare.

Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har äntligen lyckats efter tre år och fyra ivf-försök. Beräknad BF är 6 oktober.
    Jag hade lite rosa blödningar i helgen och var därför på Vul på gyn igår. Dock blev vi inte klokare då hon "bara"  lyckades hitta en hinnsäck som hon mätte till vecka 5+2 fast jag borde varit i 6+5 igår. Har ett ultraljud inbokat den 28e hos ivf-läkaren och hoppas att hon har mer erfarenhet att se så små varelser. Jag hoppas att det igår helt enkelt var förtidigt för att se något hjärta, men naturligtvis blev vi jätteoroliga.

Mina symtom så här långt är extremt trög mage Obestämd , blir yr om jag ställer mig upp för fort, en konstig trötthet som kommer akut, jag har också helt tappat suget för sötsaker och det är verkligen konstigt för jag har varit en riktig godisråtta förut. Lite  småhugg/pirr i livmodern ibland.
    Jag är dock glad så länge jag slipper illamående... 
    Hej! Kul att du hittade hit

Jag har precis samma symptom som dig, är oxå en godisråtta men har helt tappat smaken för sött. Blir bara lätt illamående. Känner inte så mycket i livmodersområdet ännu, men extrem trötthet känns tyvärr väldigt välbekant nu.
    Ömmar era bröst mycket?
    I v 5-6 gjorde mina det, men nu är det mer att det kommer och går.
    Jag mår inte heller så illa nu, kommer och går lite. Det var värst mellan v 6-7 för mig, då mådde jag hemskt illa, men spydde aldrig. När jag väntade sonen 2005 så mådde jag inte illa en endaste sekund.

Hoppas det syns mer den 28:e. Det är så lätt att dom mäter fel i början när allt är så litet. Har hört många som gått på vul och fått liknande besked som dim men när dom kollat igen så ser allt toppen ut. Är tydligen väldigt stor skillnad på när dom använder äldre jämfört med nyare vul-maskiner oxå. En millimeter är mycket just nu hos våra små.

Kram
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • strössel

majsanna: Välkommen hit till den här tråden, jag har gjort mitt FET på rmc Linköping. Du ska se att det var för tidigt för att se nåt. Rmc ville att jag skulle göra ett vul i v 9 men min hemläkare satte upp en tid den 4 mars. Och anledningen till det var att man skulle slippa bli stressad om man inte såg nåt så tidigt. Nästa gång så finns din bebis där Skrattande

Shibby: Jag har bara ont i bröstvårtona haft i två dagar nu. Så brösten ömmar inte, har så stora så det kanske tar ett tag innan dom ömmar Flört

• emsm

Blir nästan lite avis när jag ser er andra skriva om VUL :( Jag ringde o skulle boka tid...utifrån remiss från Linköping, till v9 då jag e vi v7. men det fanns inga tider..de skulle lösa det o ringa tillbaka, det var 4 dagar sen. Tänker att om de inte ringt innan lunch imorrn ringer jag o kollar...vad tycker ni, ska jag ringa o "tjata"?

• strössel
    emsm skrev 2011-02-17 16:44:22 följande:
    Blir nästan lite avis när jag ser er andra skriva om VUL :( Jag ringde o skulle boka tid...utifrån remiss från Linköping, till v9 då jag e vi v7. men det fanns inga tider..de skulle lösa det o ringa tillbaka, det var 4 dagar sen. Tänker att om de inte ringt innan lunch imorrn ringer jag o kollar...vad tycker ni, ska jag ringa o "tjata"?
    Ring och tjata den hade jag gjort Skrattande jag är rädd att mitt vul blir för tidigt och att dom inte kan se nåt. Så egentligen borde jag oxå vänta till v 9 men det är väldigt långt tid till v 9 en hel månad !
  • emsm
    strössel skrev 2011-02-17 16:48:22 följande:
    Ring och tjata den hade jag gjort Skrattande jag är rädd att mitt vul blir för tidigt och att dom inte kan se nåt. Så egentligen borde jag oxå vänta till v 9 men det är väldigt långt tid till v 9 en hel månad !
    Du menar ditt v9?...för till kalendervecka9 är det ju inte så länge, då jag SKA ha mitt VUL.
    Vill bara få ett litet hjärta så kan jag lugna ner mig o börja tro på det hela.
    Den här veckan är jag hemma på "sportlov" så jag har mycket tid att tänka och vända på allt...
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !