• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

emsm:

Jag har fått tid till ett vul i v 7 av min hemläkare, menar att om jag väntar till v 9 så kanske dom skulle se mer. Vet inte om jag är i v 6 eller v 5 nu så till v 9 blir det 3-4 veckor Skrattande Är rädd att jag har räknat fel i morgon är det en vecka sen jag fick plus så antagligen går jag in i v 5 i morgon eller v 6 är osäker på vilket.

• emsm

Strössel: Jaha nu fattar jag. Ja visst är det svårt att räkna? Men jag tror att jag är i vecka 4+5, plussade för exakt en vecka sen idag =) Men jag ska ta mod till o ringa imorrn...tror jag. De är inte trevligast i stan på telefon men världsgulliga när man väl är där! Märkligt! Så jag drar mig ALLTID från o ringa :(
    Men jag vill veta. Dels för att lugna ner mig och dels för att kunna planera m mitt o mannens jobb.. inte det lättaste att bara va borta ....

• strössel

emsm: Jag ska oxå ringa och kolla vilken vecka jag går in i morgon vill oxå veta. Går du på RMC Linköping, Barbara är väldigt avig när man ringer men hon ringde upp mig när jag hade fått plus då var hon hur trevlig som helst. Annelie är helt underbar att prata med så snäll. Då vet vi i morgon med säkerhet vilken vecka vi är i Glad

Känner mig helt dum som inte kan räkna ut och veta till hundra procent vilken vecka jag är i.

• emsm
    strössel skrev 2011-02-17 17:06:17 följande:
    emsm: Jag ska oxå ringa och kolla vilken vecka jag går in i morgon vill oxå veta. Går du på RMC Linköping, Barbara är väldigt avig när man ringer men hon ringde upp mig när jag hade fått plus då var hon hur trevlig som helst. Annelie är helt underbar att prata med så snäll. Då vet vi i morgon med säkerhet vilken vecka vi är i Glad

Känner mig helt dum som inte kan räkna ut och veta till hundra procent vilken vecka jag är i.
    Från o m nu ska jag gå till KK i Eksjö då jag bor här. Lite långt att åka till Linköping ;) Så det är VUL i Eksjö jag försöker få till. Vilket inte visat sig vara lätt
  • strössel

Emsm: Dom kanske får nåt återbud som du kan få. Jag går hos en speciallist i Jönköping på Maya kliniken och dom är jättebra. Fick vänta ca ett år för att få komma in till deras klinik men det var det värt för dom är toppen.

• Shibby 78

Jag har fått tid för vul på tisdag. Då är jag i v.8 (7+6), så nästan vecka 9. Längtar...
    Många som skriver att dom har ömma bröstvårtor, det har inte jag utan det är hela som ömmar. Förra graviditeten gick jag från C-kupa till F-kupa. Denna gången väger jag mer så jag startar med D-kupa, jag hoppas dom inte blir lika gigantiska som sist, var inte roligt...

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • besony
    strössel; Du skrev att du blivit förkyld? Det var vad jag just blev kvällen innan TD. Plötslig nästappa och förkylning. Snorar fortfarande då och då, men ingen nästäppa. Så jag tror det beror på graviditeten för min del.

Ser att ni skriver om symtom. Jag har inga som helst känningar i magen, det är så lugnt. Brösten ömmar dock.
    Lite trötthet ibland. Nästan konstant hungrig... eller snarare hungrig mer oftare... Och inget sug efter sötsaker heller. Hade köpt hårda karameller för någon vecka sedan, innan TD. Och karamellerna finns fortfarande kvar. Jag som brukar käka upp alla ganska snabbt.. Men inte nu. Tar kanske en enda karamell vart andra eller tredje dag typ. Dock är jag mer sugen på frukt och grönsaker till maten, vilket jag inte brukar vara sugen på annars.

Ska bli spännande att besöka MVC nästa vecka och se vad som händer... och VUL den 9 mars ser jag fram emot. Då är jag i vecka 9. Så det är nog lagom, man vill ju kunna se det mesta. Fick brev med kallelsen idag och det beräknas ta 30 minuter. Undrar då givetvis hur länge man kanske får se det lilla miraklet på skärmen av själva besöket? Tungan ute
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-02-17 17:28:08 följande:
    Jag har fått tid för vul på tisdag. Då är jag i v.8 (7+6), så nästan vecka 9. Längtar...
    Många som skriver att dom har ömma bröstvårtor, det har inte jag utan det är hela som ömmar. Förra graviditeten gick jag från C-kupa till F-kupa. Denna gången väger jag mer så jag startar med D-kupa, jag hoppas dom inte blir lika gigantiska som sist, var inte roligt...
    Växer det så himla mycket av brösten? Förvånad
    Jag har F-kupa redan...  Kan ju tänka mig vilka gigantiska bomber man får sen!! Tyst
  • strössel
    besony skrev 2011-02-17 17:40:33 följande:
    Växer det så himla mycket av brösten? Förvånad
    Jag har F-kupa redan...  Kan ju tänka mig vilka gigantiska bomber man får sen!! Tyst
    Jag har DD kupa vill inte ha större Skrattande v 9 är nog helt perfekt vid ett ultraljud. Jag kommer dock vara jättenervös inför vul ifall man inte ser ett hjärta eller att den har stannat i växten. Har redan råkat ut för det och vill inte gå igenom det en gång till.
  • besony
    strössel skrev 2011-02-17 18:08:12 följande:
    Jag har DD kupa vill inte ha större Skrattande v 9 är nog helt perfekt vid ett ultraljud. Jag kommer dock vara jättenervös inför vul ifall man inte ser ett hjärta eller att den har stannat i växten. Har redan råkat ut för det och vill inte gå igenom det en gång till.
    Ja, verkligen. Förra gången skulle jag ha VUL v. 8. Men fick missfall bara 2 dagar innan. Så det blev VUL hos gynakuten istället. Allt jag fick ut av VUL:et var att jag faktiskt blev gravid och att jag såg att livmodern hade vuxit. Inget mer.

Denna gången vill jag så gärna se ett foster med tickade hjärta i den växande livmodern. Jag hoppas på att det här ska gå vägen, men övertygad blir jag inte förrän jag vet att det blir bebis på riktigt. Så jag tar dag för dag nu.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !