majsanna skrev 2011-02-17 15:17:03 följande:
Hej hej!
Vinkar igenkännande till Shibby och jag tror att jag träffat på strössel i en Rmc-tråd tidigare.
Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Vi har äntligen lyckats efter tre år och fyra ivf-försök. Beräknad BF är 6 oktober.
Jag hade lite rosa blödningar i helgen och var därför på Vul på gyn igår. Dock blev vi inte klokare då hon "bara" lyckades hitta en hinnsäck som hon mätte till vecka 5+2 fast jag borde varit i 6+5 igår. Har ett ultraljud inbokat den 28e hos ivf-läkaren och hoppas att hon har mer erfarenhet att se så små varelser. Jag hoppas att det igår helt enkelt var förtidigt för att se något hjärta, men naturligtvis blev vi jätteoroliga.
Mina symtom så här långt är extremt trög mage
, blir yr om jag ställer mig upp för fort, en konstig trötthet som kommer akut, jag har också helt tappat suget för sötsaker och det är verkligen konstigt för jag har varit en riktig godisråtta förut. Lite småhugg/pirr i livmodern ibland.
Jag är dock glad så länge jag slipper illamående...
Grattis till graviditeten! Skam den som ger sig!
Jag har också haft rosa blödningar och i morse var det lite ljusrött blod. Barnmorskan jag pratade med sade att jag inte skulle vara orolig om det inte tilltog och blev mer eller om det följdes av smärta. Ont i magen utan blod är ok, och blod utan smärta är ok, men kombinationen är tydligen mindre bra. Jag har tid för VUL om två veckor. Då är jag i v. 7. Innan dess kan man inte se något sade hon.
Jag har också extremt trög mage. Någon som har tips på mirakelkur mot tröga magar?