• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-16 13:01:20 följande:
    Kenai: Nej man vet ju inte vad en normal smärta är vid en graviditet alla upplever den så olika. Ta det lugnt och vila så kanske det känns bättre sen.

Hur var hälsosamtalet annars ?
    Hon fråga om jag rökte/snusa, vilket jag inte gör. Så nämnde hon om läkemedel, att det var okej att ta Panodil och Alvedon men att man skulle låta bli ex. Ipren. Fick info om att man inte ska dricka alkohol och varför. Kändes som jag visste allt redan.

Hon skrev även in när jag skulle på VUL och vilka mediciner jag gå på.
    Fick sen en inskrivningstid, blir när jag är i vecka 8+6 redan.
    Hon sa i normala fall hade man inskrivningen kring vecka 12, men eftersom det var IVF och en massa mediciner inblandade fick jag en tidigare tid.

Nu håller jag bara tummarna att jag tar mig till inskrivningen och att inte drömmen släcks innan!
  • strössel

Kenai: Klart du tar dig till inskrivningen Skrattande

Dramaprincess: Välkommen hit , jag tror alla är nojjiga och rädda att nåt ska hända. Det är helt normalt jag är jämt orolig.

Idag är jag helt slut så trött och haft molvärk halva dagen, hoppas den försvinner snart.

• DreamBear

Måste säga att detta med att vara nojjig över att något ska gå fel är vad som gör att jag inte riktigt känner mig hemma i "vanliga" bf-trådar. Många där har inställningen att blir det ett missfall så blir det, det är bara att försöka igen. Inget mer med det. Har man gått igenom en eller flera IVF så har man en annan syn. Det är inte "bara".

• strössel
    DreamBear skrev 2011-02-16 14:45:00 följande:
    Måste säga att detta med att vara nojjig över att något ska gå fel är vad som gör att jag inte riktigt känner mig hemma i "vanliga" bf-trådar. Många där har inställningen att blir det ett missfall så blir det, det är bara att försöka igen. Inget mer med det. Har man gått igenom en eller flera IVF så har man en annan syn. Det är inte "bara".
    Nej håller med dig, vi har kämpat och då är det inte bara att försöka igen om man får missfall. Då blir man ju jätteledsen. En ivf är jättejobbigt att gå igenom.
  • besony
    beso y abrazo skrev 2011-02-15 20:55:19 följande:
    Hej!

Hoppar in här också. Gravid i v 5+0 idag, BF är 17 okt. (enligt FL-räknaren)
    Det var femte försöket, ett nytt ICSI (nr 4). Denna gången hoppas vi att det går vägen...

Sist jag var gravid för snart 1,5 år sedan via hormonstimulerat FET (från ICSI nr 1) men fick missfall.
    Visade sig sedan att jag hade högt TSH för graviditeten, hade 4,2 under pågående missfall.
    Så jag fick sedan börja äta Levaxin. Det misstaget gör nog fertilitetskliniken inte om, hoppas jag.

Så de kompenserade oss med ytterligare ett landstingsbehandling pga alla misstag de gjorde med mig. Och då fick jag prova långa metoden första gången, efter 3 fulla behandlingar med korta metoden som gett sämre resultat varje gång. Och bytte till Menopur från Puregon. Samt täta kontroller på sköldkörteln. Det gav resultat.

Nu sitter jag här gravid igen. Ganska ofattbart. Jag är fortfarande rätt försiktig och håller distans till allt med graviditeten att göra än så länge med tanke på min missfallhistorik.

Har idag lämnat blodprov på sköldkörteln, fick svar på kvällen.. Jag hade bra värden, men precis på gränsen, så jag höjer nu mitt Levaxinintag. Första samtalet med MVC blir nästa vecka och VUL hos fertilitetskliniken blir den 9 mars.

Grymt spännande. Men ändå känner man ju sig lite annorlunda och inte riktigt platsar i de vanliga BF-trådarna. Så jag är här istället.
    strössel skrev 2011-02-16 04:56:14 följande:
    Beso y abrazo: Vilken dag hade du ditt ET ? Såg att du hade BF 17 okt jag har oxå fått fram den 17 okt men vet inte om det stämmer jag gjorde mitt FET den 28/1 TD den 11/2.
    Kopierar citat från förra tråden.

Ja, BF 17 okt fick jag fram för jag gjorde ÄP 25 jan, det är som ÄL-dag. ET var 27 jan (2 dagars).
    Om ditt FET var 28 jan och jag läste att ditt var oxå 2 dagars? Då borde "ÄL"-dagen väl vara 26 januari? Då blir ju BF helt annan dag, dvs en dag senare.. Det är vad jag funderar ut...
  • Nellie

Hej alla och välkomna ni nya

Strössel, du frågade när mina symtom kom för mig....
    De började komma dagarna innan jag testade på TD, det drog så konstigt i magen kändes osm en konstig molande värk.
    Mest vid äggstockarna.
    Sedan fortsatte det, och nu sitter det mest vid livmodern och maler på.
    Kan kännas som ett tryck över livmodern.
    Var ju så länge sen jag var gravid sist, så jag hade svårt att komma i håg symtomen.

V. 7+0 i dag så tiden går
    Annars så kom illamåendet runt v.6 och har sedan eskalerat...usch!
    Yrseln kom också i v.6, men svulleheten i magen har kommit först nu de senaste dagarna.
    Är grymt öm i bröstvårtorna också....fick det för 4 dagar sen.

Så kontentan av min erfarenhet är att de flesta symtom kommer runt v.6.
    Fast väldigt individuellt naturligtvis...det en har, behöver inte vara för en annan osv.

Jag bor annars i Gävle, var någon som undrade.

Finns det en BF lista förresten?
    Kanske vi annars ska göra en där vi skriver i BF, hur gammal vi är, vart vi bor, barn sen innan?
    Vad tycker ni`
    Någon som känner sig manad?

*Dotter 2002 * Dotter 20003 * BF oktober 2011*
  • Dramaprincess
    DreamBear skrev 2011-02-16 14:45:00 följande:
    Håller helt och fullt med dig. Sker ett missfall så har man kanske ett antal år framför sig innan man lyckas nästa gång... om man lyckas alls.
  • Dramaprincess

Tar någon fortfarande vagitorier? När slutade ni med dom... eller med annat hormonstöd? Det känns lite läskigt att sluta med dem tycker jag. Men det ska väl gå bra antar jag. Nu ska kroppen klara av detta på egen hand.

• Shibby 78

Jag fick ta vaggisar en vecka t o m en vecka efter TD. Det är läskigt att sluta med dom ja, men det är som du säger: Kroppen ska ju klara detta själv nu

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • besony
    Dramaprincess skrev 2011-02-16 19:20:19 följande:
    Tar någon fortfarande vagitorier? När slutade ni med dom... eller med annat hormonstöd? Det känns lite läskigt att sluta med dem tycker jag. Men det ska väl gå bra antar jag. Nu ska kroppen klara av detta på egen hand.
    Jag skulle egentligen ha tagit den sista samma kväll som TD, alltså i lördags kväll. Men jag hade ytterligare 18 stycken från tidigare behandlingar, så det är de jag använder upp nu, ska på eget bevåg trappa ned dem. Oskyldig

Hade 3 om dagen i 2 dagar till från TD, sedan nu bara 2 om dagen, fram till fredag. Från nu på lördag ska jag ned till 1 om dagen. Så de tar slut nästa vecka, när jag är i början av v 7 (6+0). Törs inte sluta tvärt, fast man vet att kroppen ska ju klara av det själv. Men det är jag det.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !