beso y abrazo skrev 2011-02-15 20:55:19 följande:
Hej!
Hoppar in här också. Gravid i v 5+0 idag, BF är 17 okt. (enligt FL-räknaren)
Det var femte försöket, ett nytt ICSI (nr 4). Denna gången hoppas vi att det går vägen...
Sist jag var gravid för snart 1,5 år sedan via hormonstimulerat FET (från ICSI nr 1) men fick missfall.
Visade sig sedan att jag hade högt TSH för graviditeten, hade 4,2 under pågående missfall.
Så jag fick sedan börja äta Levaxin. Det misstaget gör nog fertilitetskliniken inte om, hoppas jag.
Så de kompenserade oss med ytterligare ett landstingsbehandling pga alla misstag de gjorde med mig. Och då fick jag prova långa metoden första gången, efter 3 fulla behandlingar med korta metoden som gett sämre resultat varje gång. Och bytte till Menopur från Puregon. Samt täta kontroller på sköldkörteln. Det gav resultat.
Nu sitter jag här gravid igen. Ganska ofattbart. Jag är fortfarande rätt försiktig och håller distans till allt med graviditeten att göra än så länge med tanke på min missfallhistorik.
Har idag lämnat blodprov på sköldkörteln, fick svar på kvällen.. Jag hade bra värden, men precis på gränsen, så jag höjer nu mitt Levaxinintag. Första samtalet med MVC blir nästa vecka och VUL hos fertilitetskliniken blir den 9 mars.
Grymt spännande. Men ändå känner man ju sig lite annorlunda och inte riktigt platsar i de vanliga BF-trådarna. Så jag är här istället.
strössel skrev 2011-02-16 04:56:14 följande:
Beso y abrazo: Vilken dag hade du ditt ET ? Såg att du hade BF 17 okt jag har oxå fått fram den 17 okt men vet inte om det stämmer jag gjorde mitt FET den 28/1 TD den 11/2.
Kopierar citat från förra tråden.
Ja, BF 17 okt fick jag fram för jag gjorde ÄP 25 jan, det är som ÄL-dag. ET var 27 jan (2 dagars).
Om ditt FET var 28 jan och jag läste att ditt var oxå 2 dagars? Då borde "ÄL"-dagen väl vara 26 januari? Då blir ju BF helt annan dag, dvs en dag senare.. Det är vad jag funderar ut...