• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • DreamBear
    majsanna skrev 2011-02-17 15:17:03 följande:
    jag har också helt tappat suget för sötsaker och det är verkligen konstigt för jag har varit en riktig godisråtta förut.
    Välkommen och grattis!
    Känner igen mig i det där med sötsuget, jag har alltid varit svag för sötsaker men nu känner jag bara avsmak kring allt som är sött och sliskigt. Skönt att det är så och inte tvärtom. Knaprar hellre på en morot än äter en chokladbit
  • DreamBear
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-17 21:32:13 följande:
    Jag som hade lovat mig själv att inte bli så nojjig utan njuta av graviditeten som jag så länge längtat efter, men vad gör man. Jo sitter här och är rädd och nojjig. Har ont i höger äggstock som sedan vandrar och blir som en molande mens värk sedan tillbaka till äggstocken, börjar även få ont i höger lår. När kommer man kunna känna sig lugn.. så jobbig när man inget vet, så rädd att något ska vara fel..
    Jag känner som du. Rädd och nojjig för minsta lilla. Vilket jag tror är fullt normalt med tanke på den tunga vägen till plusset. Försök ta en dag i taget. Vila och försök må bra på alla sätt och vis.

kram
  • Dramaprincess

Jo, här är en till som har svårt att sova. Sover åtminstonne ett par timmar mindre nu än vad jag brukar - av olika anledningar.

Jag började igår att käka linfrön för magen. Naturell yoghurt blandat med linfrön. Jag tycker riktigt att jag märker skillnad redan. Sedan ska jag nog försöka dricka lite mer vatten och det där med katrinplommonen ska jag nog också prova.

Härligt med så många med rätt inställning! Carpe Diem och njut av dagen, så går även dagarna snabbare och man slipper tänka på oro och känningar lika mycket.

• besony

Märker att jag blir mer nojjig ju mer tiden går och jag som knappt har symtom. Förutom ömma bröst så måste jag numera varje morgon göra nr 2 direkt efter jag vaknat. Vilket jag inte brukar göra annars. Skäms

Förra gången jag var gravid så molde det till och från varje dag i magen. Nu helt nada. Känns helt overkligt allihopa. Dessutom har jag hittat ytterligare 10 stycken vaggisar.. så det var egentligen totalt 28 stycken jag hade från tidigare behandlingar... Drömmer Blir ju lite lugnare, då kan jag trappa ned mer långsammare och då ytterligare en vecka till...

Tiden går så himla långsamt nu...  Skrikandes

• DreamBear

Jag har känt av ett svagt illamående ett par dagar. Men idag så är det riktigt tungt. Det fick jag för att jag gnällt om avsaknad av symtom. Bläää! Har ätit frukost och den gick i, men det känns som den sitter kvar i halsen.

Har beställt hem Postafen och åksjukearmband, men de fanns inte hemma på vårt apotek så de beställde och jag skulle få det på onsdag.

Tips mot illamående?

• Sommar Fjäril
    DreamBear skrev 2011-02-18 09:42:25 följande:
    Tips mot illamående?
    papaya och ingefära läste jag på internett som kunde hjälpa mot illa mående. för mig är de typ lika, jag kan äta å så men de känns som de sitter i halsen..
    Hoppas att de blir bättre iaf Kram på dig
  • strössel

Kenai: Fick ju såna där seaband på apoteket kanske funkar ? Jag vill oxå ha en massa symtom Skrattande pratat med Rmc idag och jag går in i v 6 idag 5+0. Så nu slipper jag fundera mer på det Flört

• besony
    strössel skrev 2011-02-18 10:01:49 följande:
    Kenai: Fick ju såna där seaband på apoteket kanske funkar ? Jag vill oxå ha en massa symtom Skrattande pratat med Rmc idag och jag går in i v 6 idag 5+0. Så nu slipper jag fundera mer på det Flört
    Har du inte heller några symtom?
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-18 10:01:49 följande:
    Vet du hur de räknar på Rmc? Utgår de från att äggplocket är ägglossningen eller?
    Tycket det verkar vara så olika.
  • Sommar Fjäril

Vitamin kvinna eller folsyra, vilket är bäst att äta, nån som vet? kvinna ska ju inhehålla folsyra de med och andra bra vitaminer. Ni som käkar, vad äter ni? :)

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !