• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel
    besony skrev 2011-02-19 15:41:19 följande:
    Jag gjorde min ET den 27/1 (2 dagars odlat) och är i v 6 jag med, (5+4) idag och har samma BF som du, den 17 okt... Går alltså in i v 7 nu på tisdag. Lite förbryllad är jag allt nu hur man räknar veckorna.... Obestämd
    Jag har pratat med RMC och med min läkare och dom sa samma sak båda två att jag igår var i 5+0 v 6 men att BF bestämms mer exakt vid vul, jag har oxå 2 dagars.
  • besony
    strössel skrev 2011-02-19 15:52:09 följande:
    Jag har pratat med RMC och med min läkare och dom sa samma sak båda två att jag igår var i 5+0 v 6 men att BF bestämms mer exakt vid vul, jag har oxå 2 dagars.
    Okej.. Då förstår jag. Då hänger det visst på VUL. Glad
  • strössel
    besony skrev 2011-02-19 15:55:57 följande:
    Okej.. Då förstår jag. Då hänger det visst på VUL. Glad
    Ja vi får nog vänta på det innan vi kan veta mer exakt Flört 
  • Shibby 78

Men är det skillnad på beräkning om man gjort ET eller FET då eller?
    När man gör äggplocket ska räknas som ägglossningen, och graviditetsberäkningen görs efter det datumet. Läkarna vet ju exakt vilken dag befuktningen skett, och det finns ju ingen anledning att flytta på bf efter det.

Mina läkare har sagt ÄP + 38 veckor.

Jag har även fått veta att dom inte låter en gå över tiden lika länge vid en IVF-graviditet, eftersom det är så självklart när barnet blev till Nu gick jag bara 6 dagar över tiden med sonen men det är ändå skönt att veta att man inte behöver vänta 3 veckor över tiden innan det görs något. (västra Götaland)

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 5/10 -11
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-02-19 17:01:02 följande:
    Men är det skillnad på beräkning om man gjort ET eller FET då eller?
    När man gör äggplocket ska räknas som ägglossningen, och graviditetsberäkningen görs efter det datumet. Läkarna vet ju exakt vilken dag befuktningen skett, och det finns ju ingen anledning att flytta på bf efter det.

Mina läkare har sagt ÄP + 38 veckor.

Jag har även fått veta att dom inte låter en gå över tiden lika länge vid en IVF-graviditet, eftersom det är så självklart när barnet blev till Nu gick jag bara 6 dagar över tiden med sonen men det är ändå skönt att veta att man inte behöver vänta 3 veckor över tiden innan det görs något. (västra Götaland)
    Jag har också fått uppfattningen som du, att ÄP = ÄL och ska då räknas som 2+0. Mitt ET var 2 dagars odlat, så det var 2+2 när jag fick embryot... och nu är jag i 5+4 (v 6) enkligt FL-räknaren. Men det blir intressant att se vid VUL:et hur de beräknar det här.

Mitt hormonstimulerade FET som jag blev gravid med för 1,5 års sen var också 2 dagars odlat och jag räknar precis som det här sättet nu. Vid FET var jag då i 2+2. Men det kanske beror på att jag gick på hormoner och inte gjorde FET i en naturlig cykel? Inte vet jag...
  • strössel

Då borde jag vara i 5+3 om man räknar så Skrattande för det skiljer bara en dag mellan oss beso y abrazo.

• strössel

Justerade min gravuträknare och fick ett nytt BF datum den 20 okt, då är jag i v 6 5+1 som läkarna sa.

• besony
    strössel skrev 2011-02-19 22:26:53 följande:
    Då borde jag vara i 5+3 om man räknar så Skrattande för det skiljer bara en dag mellan oss beso y abrazo.
    strössel skrev 2011-02-19 22:38:44 följande:
    Justerade min gravuträknare och fick ett nytt BF datum den 20 okt, då är jag i v 6 5+1 som läkarna sa.
    Intressant! Men å andra sidan tänker jag ju att det är liksom barnet som bestämmer när det vill ut. Drömmer
    Så BF är egentligen mer som en uppskattning, fast den behövs för att vi ska veta i vilken vecka och dag vi är.
    Knepigt...
  • DreamBear

Ledstjärna: Jag har testat MASSOR! Men kom fram till att det var dags att sluta för man blir bara stressad över strecken om de inte är superstarka. Vi är gravida! Just nu. Vad som händer imorgon kan jag inte påverka. Så försöker jag tänka. Vet att det är lättare sagt än gjort.
    Jag testa med digitala och fick 2-3 och vänta fyra dagar och testa igen och fick då 3+. Så det digitala visa på en ökning. Men jag läste också på nätet att man ska de digitala med en nypa salt då man kan vara en låghormonare och då kan det visa fel fast allt är rätt.
    Summan av mitt svammel, plocka fram bebiskläderna och njut! Du ÄR gravid!

• strössel
    besony skrev 2011-02-19 23:36:38 följande:
    strössel skrev 2011-02-19 22:38:44 följande:
    Intressant! Men å andra sidan tänker jag ju att det är liksom barnet som bestämmer när det vill ut. Drömmer
    Så BF är egentligen mer som en uppskattning, fast den behövs för att vi ska veta i vilken vecka och dag vi är.
    Knepigt...
    Jag tror inte att det är många som får barn på sitt BF datum Skrattande idag är jag då i 5+2 om man räknar med 2 dagars är jag i 5+4 idag.

Hur mår ni alla gravida idag ?
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !