• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

Åhh Grattis Shibby vad underbart , vilken fin bild och vad härligt nu kan du bara njuta och titta på din bild i timmar Skrattande

• DreamBear
    strössel skrev 2011-02-22 15:54:47 följande:
    Har fått molvärk i dag igen nu i eftermiddag, gillar det inte läst om växtvärk hur ska man veta om man har växtvärk en bra värk eller dålig värk som kan bli mf ? Hur ska man vara för att inte bli skräckslagen ?

Får ni lite orolig mage av att ni inte har ätit på ett tag ?
    Jag tänker som så, att om värken bara kommer på eftermiddagarna eller på kvällen (jag kan känna av det både på em och kvällen) så är det växtvärk. Vore det dålig värk inför ett mf då borde det ju göra ont mest hela tiden, mer eller mindre.

Min mage hinner inte bli orolig, för äter konstant känns det som Jag måste småäta för att hålla illamåendet under kontroll.
  • DreamBear

Shibby: Åh vad underbart det måste kännas! Bilden var superfin och jag avundas dig! Vill också se den lill* och ett litet hjärta som slår! Känns långt till nästa tisdag!

• besony
    Shibby; Underbart! Jag får hålla mig till tåls i 2 veckor till mitt VUL.

Idag har jag kommit in i v.7 (6+0)... Känns konstigt det.. och jag blir mer nervös för jag närmar mig vecka 8, som jag då fick missfall förra gången... Passerar jag hela v.8 kommer jag pusta ut och hoppas på det bästa! Annars väntar MVC imorgon för min del. Spännande!
  • besony

På tal om växtvärk som känns som mensvärk.
    Delar med mig vad jag just läste här...

"Proportionellt växer livmodern snabbast under de tre första månaderna. Denna snabba tillväxt, den ökade genomblödningen och dragningar i de ligament som livmodern sitter upphängd i gör att en del kvinnor får ont långt ned i buken. Det kan vara allt från en molande värk till ordentligt stickande eller skärande smärtor. Ganska typiskt är att det gör ont när man ändrar kroppsställning, men det kan också göra ont när man är stilla. Dessa smärtor kallas för ligamentsmärtor."

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx

• Koltrast
    besony skrev 2011-02-22 17:38:55 följande:
    Shibby; Underbart! Jag får hålla mig till tåls i 2 veckor till mitt VUL.

Idag har jag kommit in i v.7 (6+0)... Känns konstigt det.. och jag blir mer nervös för jag närmar mig vecka 8, som jag då fick missfall förra gången... Passerar jag hela v.8 kommer jag pusta ut och hoppas på det bästa! Annars väntar MVC imorgon för min del. Spännande!
    vi ligger helt i fas jag har också kommit in i 6+0 idag. Tid för VUL 7 mars.

Shibby77: Underbart!!! Förstår att du lipade - jag blev tårögd bara av att läsa ditt inlägg
  • besony
    Koltrast skrev 2011-02-22 21:22:01 följande:
    vi ligger helt i fas jag har också kommit in i 6+0 idag. Tid för VUL 7 mars.

Shibby77: Underbart!!! Förstår att du lipade - jag blev tårögd bara av att läsa ditt inlägg
    Kul! Jag har VUL 9 mars. Så det är ju inte så långt kvar egentligen....
  • strössel

Har precis kommit hem från gyn har varit där i 3,5 h akut tid. Åkte in för magvärken blev så orolig och jag fick se en liten med ett tickande hjärta men den var väldigt liten men det såg väldigt bra ut. Och dom tog en massa prover och kollade så jag inte hade bakterier i kisset eller i flytningarna. Men jag var väldigt förstoppad så hon trodde det var därför jag har haft så ont i magen så nu ska jag äta två mediciner till och så ska jag tillbaka på tisdag då ska dom göra ev ekg på mig då jag har hjärtklappning ibland och göra ett vul till Skrattande

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !