strössel skrev 2011-02-27 11:05:54 följande:
Beso y abrazo: Ja nojjar varje dag jag har ju sett på vul med ett tickande hjärta men inte blir jag lugnare för det är orolig varje dag. Jag tror att symtomen kan komma och gå och en del mår jättebra under hela graviditeten och en del mår skit helt graviditeten. Du är nog en av dom som har tur som mår bra. Hade en jobbarkompis som åt p-piller och vi sa till henne att det ser ut som att hon är gravid pga magen. Men hon hade mens varje månad men efter vårat tjat så gick hon till gyn och då var hon i v 20 hon höll på att svimma. Och hon hade inga symtom.
Jag mår illa och kräks känner mig inte så trött länge som för nån vecka sen, måste äta oftare annars mår jag illa. Magen känner jag inte av så mycket nån molvärk då och då men inte mycket sen nu när jag äter medicin mot förstoppning. Och magen är svullen som den har varit sen FET dagen något större nu men det är väl pga tarmarna och min förstoppning.
Jag är jätterädd att hjärtat har slutat slå nu inför mitt vul på tisdag, tror alla känner sig oroliga.
Intressant.. jag kanske klarar av olika hormoner ganska bra. Jag har mått bra hela tiden när jag var yngre och åt p-piller och även under alla mina IVF-behandlingar. Vid förra graviditeten hade jag knappt illamående heller, men å andra sidan åt jag konstant. Och symtomen försvann dessvärre under v.7 och i v.8 blev det missfall av den gravidideten
Nu är det lite annorlunda. Att jag mår så bra och blir lite hungrig då och då och måste känna på brösten om de ömmar eller inte... för att det känns ingenting när jag inte klämmer på dem. Är i vecka 7 nu, så det kanske inte så konstigt att jag är så nojjig nu med tanke på förra gången... Kommer att nojja tills jag vet att det går bra med graviditeten...
Koltrast skrev 2011-02-27 11:17:28 följande:
Jag har det likadant. Mår toppen helt enkelt. inget illamående eller molvärk. Brösten är lite ömma men inte lika mycket som för ett par veckor sedan - vilket naturlitvis gör mig vansinningt orolig. Man borde vara tacksam över att må bra men lite illamående hade känts som en bekräftelse på att jag fortfarande är gravid.
Har VUL den 7 mars - känns som en evighet dit.
Håller tummarna för oss alla - klart det går bra!
Jovisst, lite mer symtom skulle jag vara tacksam för liksom! Men skönt att läsa om andra som också har minimalt med symtom... Jag har VUL 9 mars, och det känns fortfarande långt kvar dit... Tiden går verkligen långsamt!!