• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony

Passerat 7+2. Men nu på förmiddagen får jag blodblandade flytningar när jag torkar mig på toaletten.  Det här kan man inte påverka ett skit hur det ska bli... Rynkar på näsan

Dock ingen värk. Än. Hade behandlingen misslyckats skulle jag ha fått mensen 3-4 dagar efter sista progesteronvaggisen. Och det är just 4 dagar sedan jag tog den sista vaggisen. Något samband kanske?

Nu är VUL:et alldeles för långt borta... Det här känns som en repris från förra gången. Jag har mindre symtom känns det som. Brösten ömmar mindre.. just nu i alla fall. Rynkar på näsan
    Hatar denna oro för missfall!!

Visst jag har vetat att jag är gravid, men jag räknar inte med bebis den här gången heller. Som det ser ut nu. Färsk blodstrimmor i flytningarna. Gråter

Är det vanligt med blödningar i vecka 8?

• DreamBear
    besony skrev 2011-03-04 09:09:48 följande:
    Passerat 7+2. Men nu på förmiddagen får jag blodblandade flytningar när jag torkar mig på toaletten.  Det här kan man inte påverka ett skit hur det ska bli... Rynkar på näsan

Dock ingen värk. Än. Hade behandlingen misslyckats skulle jag ha fått mensen 3-4 dagar efter sista progesteronvaggisen. Och det är just 4 dagar sedan jag tog den sista vaggisen. Något samband kanske?

Nu är VUL:et alldeles för långt borta... Det här känns som en repris från förra gången. Jag har mindre symtom känns det som. Brösten ömmar mindre.. just nu i alla fall. Rynkar på näsan
    Hatar denna oro för missfall!!

Visst jag har vetat att jag är gravid, men jag räknar inte med bebis den här gången heller. Som det ser ut nu. Färsk blodstrimmor i flytningarna. Gråter

Är det vanligt med blödningar i vecka 8?
    Jag har hört många som får blödningar och att det är helt normalt. Tydligen är det mer vanligt när man gjort IVF. Kanske kan du ringa och be om en tid för att kolla?

Varför har du slutat med vaggisarna? Du har väl haft missfall tidigare?
    Jag ska ta dem till vecka 12 och har inte haft missfall tidigare, men läkaren sa att det var att gardera.
  • besony
    DreamBear skrev 2011-03-04 09:26:31 följande:
    Jag har hört många som får blödningar och att det är helt normalt. Tydligen är det mer vanligt när man gjort IVF. Kanske kan du ringa och be om en tid för att kolla?

Varför har du slutat med vaggisarna? Du har väl haft missfall tidigare?
    Jag ska ta dem till vecka 12 och har inte haft missfall tidigare, men läkaren sa att det var att gardera.
    Blödningar vanligt vid IVF??

Egentligen skulle jag ha slutat med vaggisarna vid TD, men jag hade 28 över så jag har trappat ner till v 7+0 på eget bevåg.

Förra gången jag fick missfall gjorde jag hormonstimulerat FET, då åt jag Femanest (östrogen) och hade vaggisar 3 ggr om dagen. Detta skulle fortgå till ca vecka 9 men jag fick missfall redan vecka 8 (7+2). Så trots vaggisar har detta inte hjälpt mig förra gången. Då var det fel på annat. Högt TSH upptäcktes sedan.

Nu går jag på Levaxin och har bra värden... men det här små blodblandade flytningar nu på förmiddagen, det förbryllar mig. Har inte mensvärk heller. Dock när jag går på toa så har det röda försvunnit igen. Är just nu i v 7+3. Förra veckan (6+1) när jag tog en vaggis på morgonen var det samma sak. Sedan har det lilla röda inte synts till.

Ultraljudet blir nästa vecka, 9 mars, då ska jag vara i v 8+1. 6 dagar kvar...
  • DreamBear
    besony skrev 2011-03-04 11:01:11 följande:
    Blödningar vanligt vid IVF??
    Jag har läst i flera trådar här på FL att det är är vanligt att man blöder lite vid en gravidtet när man gjort IVF. Detta sa även min läkare. Det var något om att man var skörare därnere.

Lite småblödningar har jag hört kan vara normalt, blöder man och har mensvärk är det sämre.

Det är vad jag hört...

Håller tummarna för dej och att du får se ett tickande hjärta vid VUL!
  • besony
    DreamBear skrev 2011-03-04 11:05:58 följande:
    Jag har läst i flera trådar här på FL att det är är vanligt att man blöder lite vid en gravidtet när man gjort IVF. Detta sa även min läkare. Det var något om att man var skörare därnere.

Lite småblödningar har jag hört kan vara normalt, blöder man och har mensvärk är det sämre.

Det är vad jag hört...

Håller tummarna för dej och att du får se ett tickande hjärta vid VUL!
    Okej. Jag ringde Ferten och frågade om detta. Barnmorskan sade att blodblandade flytningar var inget att oroa sig för och att jag skulle avvakta. Jag frågade om detta var vanligare vid IVF, men det visste hon inte om det var. Hon trodde att när man gjort IVF så uppmärksammar man mer på varje tecken, varje symtom än om det var en spontan graviditet.... Alla säger lite olika...

Kommer det något mer så ska jag ta kontakt med gynakuten i helgen eller Ferten när det är vardag igen. Nu kan man bara hoppas och inget göra mer.... Känns trist och bara vänta.
  • strössel

Hur går det tjejer ? Var på ännu ett vul igår hos min läkare och den var i storlek 6+6 jag var i v 7+0 så det skiljde en dag men det gjorde ingenting det var perfekt sa läkaren. Mitt illamående sitter fortfarande kvar och jag önskar det kan bli bättre snart Skrattande läkaren sa att illamående är bra då vet man att allt står rätt till där inne.

Beso y abrazo: Jag hade inte kunnat vänta jag hade ringt gynakuten för att få se att allt står rätt till. Jag tror inte det är nån fara men ändå för att slippa oroa sig.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-05 21:20:40 följande:
    Hur går det tjejer ? Var på ännu ett vul igår hos min läkare och den var i storlek 6+6 jag var i v 7+0 så det skiljde en dag men det gjorde ingenting det var perfekt sa läkaren. Mitt illamående sitter fortfarande kvar och jag önskar det kan bli bättre snart Skrattande läkaren sa att illamående är bra då vet man att allt står rätt till där inne.

Beso y abrazo: Jag hade inte kunnat vänta jag hade ringt gynakuten för att få se att allt står rätt till. Jag tror inte det är nån fara men ändå för att slippa oroa sig.
    Mysigt med vul! Man känner sig mycket tryggare efter man sett det lilla hjärtat slå. Vi gjorde vårt vul för 2 veckor sen, men nu oroar jag mig igen och längtar efter UL i början på April. Är ju i v.10 nu, och det är en sån jobbig period. Graviditetssymptomen har mattats av lite och det är ju massor med veckor kvar innan man kan förväntas känna bebisens sparkar. Mår fortfarande lite illa, men inte alls i närheten av som det var mellan v.5-8.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • besony
    strössel skrev 2011-03-05 21:20:40 följande:

Jag kom underfund med hur det kunde bli lite rött... Jag gjorde nr 2 och tog i på toaletten. Sedan gjorde jag upptäckten, små röda blodstrimmor i flytningarna på papperet när jag torkade mig. Dagen därpå samma sak efter nr 2. Annars ingenting. Bara efter nr 2. Nu är småblödningarna puts väck igen och brösten ömmar som de ska. Har inte haft mensvärk heller. Så jag avvaktar till VUL:et den 9 mars. Bara några få dagar kvar dit nu..! Vill skynda mig dit nu. Kan bara hoppas att det ska se bra ut, vi får se...
  • strössel
    besony skrev 2011-03-06 00:31:00 följande:
    Jag kom underfund med hur det kunde bli lite rött... Jag gjorde nr 2 och tog i på toaletten. Sedan gjorde jag upptäckten, små röda blodstrimmor i flytningarna på papperet när jag torkade mig. Dagen därpå samma sak efter nr 2. Annars ingenting. Bara efter nr 2. Nu är småblödningarna puts väck igen och brösten ömmar som de ska. Har inte haft mensvärk heller. Så jag avvaktar till VUL:et den 9 mars. Bara några få dagar kvar dit nu..! Vill skynda mig dit nu. Kan bara hoppas att det ska se bra ut, vi får se...
    Ja då beror det nog på det, det har hänt mig förr när man har torkat sig genom åren. Du ska se att allt är jättebra där inne att den växer och frodas Skrattande det hör till att vara orolig.
  • strössel

Ska nån av er skaffa er en gravid försäkring och i så fall hos vilket försäkringsbolag ?

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !