DreamBear skrev 2011-03-04 09:26:31 följande:
Jag har hört många som får blödningar och att det är helt normalt. Tydligen är det mer vanligt när man gjort IVF. Kanske kan du ringa och be om en tid för att kolla?
Varför har du slutat med vaggisarna? Du har väl haft missfall tidigare?
Jag ska ta dem till vecka 12 och har inte haft missfall tidigare, men läkaren sa att det var att gardera.
Blödningar vanligt vid IVF??
Egentligen skulle jag ha slutat med vaggisarna vid TD, men jag hade 28 över så jag har trappat ner till v 7+0 på eget bevåg.
Förra gången jag fick missfall gjorde jag hormonstimulerat FET, då åt jag Femanest (östrogen) och hade vaggisar 3 ggr om dagen. Detta skulle fortgå till ca vecka 9 men jag fick missfall redan vecka 8 (7+2). Så trots vaggisar har detta inte hjälpt mig förra gången. Då var det fel på annat. Högt TSH upptäcktes sedan.
Nu går jag på Levaxin och har bra värden... men det här små blodblandade flytningar nu på förmiddagen, det förbryllar mig. Har inte mensvärk heller. Dock när jag går på toa så har det röda försvunnit igen. Är just nu i v 7+3. Förra veckan (6+1) när jag tog en vaggis på morgonen var det samma sak. Sedan har det lilla röda inte synts till.
Ultraljudet blir nästa vecka, 9 mars, då ska jag vara i v 8+1. 6 dagar kvar...