• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel
    majsanna skrev 2011-03-09 18:07:52 följande:
    Ego: Jag är så otroligt tacksam att jag hittills har sluppit att vara illamående. Istället är jag så grymt trött så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Jag skulle kunna sova hur mycket som helst, men när jag vaknar igen så är jag lika trött. Jag hoppas att det släpper om några veckor.
    Jag har idag beställt ultraljudstid för Kub-test. Det blir den 31 mars då jag är i vecka 12+6. Är lite nervös inför det ultraljudet. Vad gör man om man får en hög risk? Jag skulle ju aldrig klara av att ta bort ett barn som vi kämpat för att få i tre år. 
    Jag är väldigt trött jag med, det är jättejobbigt och det blir inte bättre med illamåendet. Min barmorska sa att det är oftast väldigt liten risk med ett kubtest att det är nåt fel. Hon sa att det är vanligare att barn föds med hjärtfel. Jag kommer vara jättenervös men jag tror man kommer tycka det är skönt när det väl är färdigt, och man får svar direkt när man är där.
  • majsanna

Strössel: Man får alltså svar direkt? Vad skönt! Jag trodde jag skulle behöva gå hemma och vänta på ett telefonsamtal eller ett brev.
    Förstår att det måste vara jättejobbigt med både illamående och trötthet... 

• strössel
    majsanna skrev 2011-03-09 19:48:05 följande:
    Strössel: Man får alltså svar direkt? Vad skönt! Jag trodde jag skulle behöva gå hemma och vänta på ett telefonsamtal eller ett brev.
    Förstår att det måste vara jättejobbigt med både illamående och trötthet... 
    Ja så sa hon till oss , man tar ett blodprov 4 dagar innan så det är färdigt när man kommer och ska göra kubtestet.

Jag känner mig rätt så osocial just nu, det är lite tråkigt. Men snart mår vi nog mycket bättre och då kan vi njuta fullt ut Skrattande
  • majsanna

Jag tog blodprovet när jag var på inskrivningen i måndags så det är redan ordnat.

Osocial - ja, det är ju bara förnamnet... Jag orkar knappt vara social med mannen. Dessutom ska vi flytta om tre veckor så det finns ju lite att göra här hemma, men än så länge har det varit så att jag suttit/legat i soffan och tittat på när mannen packat flyttkartonger Förvånad 

Men alla säger ju att det ska bli bättre framöver så att vi kan njuta av att vi faktiskt äntligen är gravida. Jag längtar tills jag gått 12 hela veckor. Tror att jag kommer kunna koppla av lite mera då. På fredag går jag in i vecka 10+0, så det är inte så vansinnigt långt kvar till det målet. 

• Toppenloppan
    Beso y abrazo:

Grattis till fin fint VUL! Visst är det en underbar och märklig känsla att se det lilla miraklet!!!

Vi har bestämt oss för att inte gör KUB. Får man en ökad risk står man då inför att göra djupare utredning med fostervattensprov eller ta prov från moderkakan, då finns det en ökad risk för missfall efter ett sådant prov....
    OM det sedan skulle visa sig att vårt barn har tex Downs syndrom....ja då kommer jag ändå inte kunna göra abort!
    För att slippa oron OM KUB visar dåliga odds, skippar vi det helt! Varför kolla om man bara vill ha bra siffror och inte tänker gå vidareom de är dåliga???
    2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

majsanna: Tror det går snabbare än vad man tror tills man har gått 12 fulla veckor. Om man tänker på när man satte in ägget och fram tills nu så har det verkligen gått jättesnabbt. Jag går in i v 9 på fredag så jag har ett tag till Flört

Har du börjat få nån mage än ? Jag är svullen fast det har jag varit sen dom satte in ägget men den har en annan form nu och hårdare.

• majsanna
    strössel skrev 2011-03-09 20:47:14 följande:
    majsanna: Tror det går snabbare än vad man tror tills man har gått 12 fulla veckor. Om man tänker på när man satte in ägget och fram tills nu så har det verkligen gått jättesnabbt. Jag går in i v 9 på fredag så jag har ett tag till Flört

Har du börjat få nån mage än ? Jag är svullen fast det har jag varit sen dom satte in ägget men den har en annan form nu och hårdare.
    Ingen mage än. Dock tycker jag att vissa byxor sitter åt beroende på hur hög midja de har. På nåt sätt skulle det vara skönt om magen kunde börja växa lite...
  • Toppenloppan

Min mage svullnar något galet under dagens gång och blir allmänt putande och "tjock"! Vikten står ju still så det är bara gasre men OJ vad det kan se ut!

Längtar efter en riktig gravidmage!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Loppanlängtan: Jag vet vad ett kub test innebär och vi gör det för våran skull, och inte bara för att få bra siffror och självklart kommer vi gå vidare om det blir ett dåligt resultat. Det är upp till var och en om man vill göra ett kub test.

• majsanna

Jag tyckte man hade många tankar och funderingar innan man lyckades bli gravid och tänkte då "bara jag blir gravid så..." men nu är det minst lika mycket tankar och funderingar och inte minst oro för allt möjligt... Antagligen kommer man vara orolig för sitt barn livet ut!

Nu är det dags för lite filmjölk och sedan blir det sängen för min del. 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !