• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel
    strössel skrev 2011-03-11 17:09:57 följande:
    Beso: Nej inte så , smakade en pakrika och tyckte den smakade mögel. Men jag tror den hade tagit smak av löken jag hade i kylen.
    Paprika menar jag ju Skrattande
  • majsanna

Det där med gaser känner jag igen och på grund av min tröga mage tar jag laktulos varannan dag och av det blir gaserna tusen gånger värreObestämd
    Illamående och kräkningar har jag inte haft och det tycker jag är skönt då jag har extrem kräkfobi.

Inga smakförändringar har jag men jag tycker vissa saker luktar mycket kraftigare än vad de brukar. Inte så att jag mår dåligt av lukten men jag reagerar "oj, brukar kaffe lukta så här starkt"

Idag har jag gått in i vecka 11 (10+0). 25% av graviditeten avklarad!! 

• Toppenloppan

Majsanna: Underbart! Bra 75% kvar!!!

Jag har oxå mycket starkare luktsinne, inte så kul med mitt jobb....

2011 ska bli ett bättre år!
  • Shibby 78

Samma här med luktsinnet. Mannen får knappt använda deo, har blivit extremt luktkänslig. På jobbet så är mitt kontor precis utanför lunchrummet vilket innebär att det stinker en massa olika  konstiga grejer när kollegorna värmer på matlådorna, har börjat stänga dörren för att undvika det värsta oset
    Hatar när folk äter massa olika saker på pendeltåget hem oxå, det stinker... blääää

Har mått så illa de senaste dagarna, igår var jag tvungen att kräkas på tåget (hann på toa tack och lov) och även på jobbet. Kräktes även i natt med så idag har jag varit hemma och vilat upp mig. Var helt matt i morse. Brukar inte kräkas så ofta utan det brukar stanna vid ett molande illamående.
    Får hoppas det känns bättre om 2 veckor då jag går in i v.13

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel

God morgon tjejer , mina bröst har börjat ömma mindre inte helt men hur är det med era ömmar dom ? Isåfall lika mycket som innan ? Hur länge har man ömma bröst är det oftast till v 12 som de flesta andra symtom man kan ha men inte behöver ha ?

• Shibby 78

Mina ömmar fortfarande men det kommer och går. Vissa dagar känner jag inte mycket alls, vissa dagar gör dom jätteont. Är i v.11 nu.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-12 11:44:55 följande:
    Mina ömmar fortfarande men det kommer och går. Vissa dagar känner jag inte mycket alls, vissa dagar gör dom jätteont. Är i v.11 nu.

Så är det med mina symtom oxå ibland känner jag knappt nåt och sen dagen efter känner jag jättemycket. Nog vanligt att det är så. Stör mig på nåt som barnmorskan sa att om du känner dig precis som vanligt då kan det vara så att graviditeten har avstannat . inte nåt jag ville höra. Därför får jag smått panik när jag känner mindre vissa dagar.
  • strössel

Läste att på vissa ställen kan man få reda på könet vid ett kub test nu blir jag jättenyfiken på vad som döljer sig där inne. Och nu velar min man oxå han ville inte veta innnan men nu är han osäker Flört

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-12 11:56:54 följande:

Så är det med mina symtom oxå ibland känner jag knappt nåt och sen dagen efter känner jag jättemycket. Nog vanligt att det är så. Stör mig på nåt som barnmorskan sa att om du känner dig precis som vanligt då kan det vara så att graviditeten har avstannat . inte nåt jag ville höra. Därför får jag smått panik när jag känner mindre vissa dagar.
    Precis som du säger så är det helt normalt! Vad konstigt av barnmorskan att säga så? Konstigt och klantigt! När jag väntade sonen 2005 hade jag absolut inga graviditetssymptom what so ever. Mådde aldrig illa en endaste dag. Hade lite ömmande bröst men det försvinner ju senare i graviditeten mer och mer. Jag mådde mao precis som vanligt, och det gick jättebra Sonen blir ju 6 år i höst
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-12 13:05:59 följande:
    Precis som du säger så är det helt normalt! Vad konstigt av barnmorskan att säga så? Konstigt och klantigt! När jag väntade sonen 2005 hade jag absolut inga graviditetssymptom what so ever. Mådde aldrig illa en endaste dag. Hade lite ömmande bröst men det försvinner ju senare i graviditeten mer och mer. Jag mådde mao precis som vanligt, och det gick jättebra Sonen blir ju 6 år i höst
    En på mitt jobb fick reda på att hon var gravid i v 20 och hon hade inte heller några symtom hade mens som vanligt åt p-piller. Det var efter vi sa hon fått gravid mage hon gick till läkaren och fick världens chock och sen fick hon en liten pojk. Ja jätteklantigt av barnmorskan att säga så !
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !