• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • majsanna
    strössel skrev 2011-03-06 20:47:01 följande:
    Ska nån av er skaffa er en gravid försäkring och i så fall hos vilket försäkringsbolag ?
    Vi har funderat på det, men inte tagit tag i det än. Vet inte vilken bolag som är bäst. Vi kommer dock inte bara ta den försäkring som är gratis utan den som kostar ca en tusenlapp. Den täcker mycket mera.
    Här är en bra hemsida: www.gravidförsäkring.se där man kan jämföra de olika bolagen.
  • strössel
    majsanna skrev 2011-03-06 21:09:13 följande:
    Vi har funderat på det, men inte tagit tag i det än. Vet inte vilken bolag som är bäst. Vi kommer dock inte bara ta den försäkring som är gratis utan den som kostar ca en tusenlapp. Den täcker mycket mera.
    Här är en bra hemsida: www.gravidförsäkring.se där man kan jämföra de olika bolagen.
    Ska gå in och kika, i morgon ska vi på hälsosamtal på Mvc ska bli kul och få en tid till inskrivningen Skrattande
  • besony

Någon som känner en tyngd i nedre magen...? Det är som att det drar uppåt och åt sidorna i magen, tungt så där.... Och kanske har en aning småsmärta på ryggen vid höfterna med? Jag har just så där. Går in i vecka 9 imorgon. Dragningar i magen är helt ok, men är lite småorolig för att ha ryggont redan så här tidigt...

• strössel

Har du gjort nåt speciellt som det kan bero på ? Lyft saker ? Men jag tror inte det är ovanligt att ha lite ont i ryggen.
    Jag kan få det om jag lyft eller böjt mig mycket eller sitter vid datorn på soffbordet som är väldigt lågt.  

• besony
    strössel; Jag lyfter knappt någonting om inte min handväska eller ryggsäck. Bär kanske matkassar ibland. Inte så mycket lyft med andra ord. Lever precis som jag gör innan graviditeten... De gånger jag sitter är vid datorn i en kontorstol, i tv-soffan, vid matbordet och i bilen när jag kör. Jag står eller går mycket på mina jobb. Jag har 3 olika timanställningar och ev. en fjärde jobb så småningom också. Så jag vet inte vad som gjort att jag känner en aning av ryggen nu.. Obestämd
  • strössel
    besony skrev 2011-03-07 18:55:34 följande:
    strössel; Jag lyfter knappt någonting om inte min handväska eller ryggsäck. Bär kanske matkassar ibland. Inte så mycket lyft med andra ord. Lever precis som jag gör innan graviditeten... De gånger jag sitter är vid datorn i en kontorstol, i tv-soffan, vid matbordet och i bilen när jag kör. Jag står eller går mycket på mina jobb. Jag har 3 olika timanställningar och ev. en fjärde jobb så småningom också. Så jag vet inte vad som gjort att jag känner en aning av ryggen nu.. Obestämd
    Nej det är inte lätt att veta, tycker man oroar sig för lite varje dag. Vänta några dagar och se om det blir bättre gör det inte det så kanske du kan ringa och höra dig för.
  • Toppenloppan

Hej flickor!

Hoppas det är ok att jag joinar er?

Är gravid i v 7+1 efter IVF nr 4, gjort 3 IVF innan dess och 2 FET.
    En långt strulig väg med massa operationer och elände, ni kan läsa min pres om ni vill veta mer!

Har tjuvläst er tråd sedan jag plussade men velat vänta på VUl innan jag gav mig tillkänna
    Såg ett pickande litet hjärta på Carlanderska igår så nu vågade jag!

BF 24/10

Ang blödningar via IVF:
    Progesteronet man tar vaginalt gör slemhinnorna och livmodertappen ÄNNU skörare än vid en vanlig graviditet, därför blöder man lättare. En IVF-läkare som förklarat detta för mig! Ganska många som inte slutar få blod i flytningarna förrän de slutar med proggisarna/Crinone!

2011 ska bli ett bättre år!
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !