• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Mina bröst ömmar inte lika hysteriskt längre heller, de är svullna och känsliga men jag vill inte längre slå till någon som råkar komma åt Tror det är normalt, de växer ju inte HELA tiden. Shibby: är det inte magsjuka då om du även kräkts på natten???

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel

Loppanlängtan : Vilken vecka är du i nu ?

• Toppenloppan

Vecka 7+5 idag! Illamåendet är som en ständig följeslagare och fortfarande har jag en hel del växtvärk. Magen har växt även om vikten står still, fick sätta hårsnodd i knapphålet Mest trött hela tiden, även efter en hel natts sömn känner jag mig aldrig pigg. Nåja, klagar INTE.

• strössel

Loppanlängtan: Jag är på dag 8+1 så vi ligger rätt så lika. jag är oxå trött och kräkts upp min frukost i dag igen. Skulle rensa min byrå blev helt slut har ingen ork. Tvingade mig själv att raka benen, fila och måla naglarna noppa ögonbrynen så man känner sig någorlunda fräsch Skrattande 

• Shibby 78

Loppan: jag vet faktiskt inte. Känns inte som magsjuka men jag har hållit mig borta från folk för säkerhetsskull. Skulle egentligen arbetat idag då vi hade frivillig arbetslördag men jag hoppade över det. Hur vet man egentligen skillnad?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-12 14:45:24 följande:
    Loppan: jag vet faktiskt inte. Känns inte som magsjuka men jag har hållit mig borta från folk för säkerhetsskull. Skulle egentligen arbetat idag då vi hade frivillig arbetslördag men jag hoppade över det. Hur vet man egentligen skillnad?
    Tror det är omöjligt att veta , särskilt när man är gravid.
  • besony

Ser att ni pratar om symtom. Det kan ju variera för varje kvinna! Jag känner inte heller så värst mycket. Kanske känns det i tuttarna när jag klämmer på dem. Inte så värst ömma med andra ord. Och inget annat.

Däremot har tröttheten kommit den här veckan! Har i princip sovit lite varje dag... Jag är i v8+4 idag och trots 8 timmars sömn i natt så har jag sovit ca 2 timmar idag på eftermiddagen. Orkar inte göra så mycket, känner mig delvis lite som en zombie ibland!

• majsanna

Mitt största och jobbigaste symtom är tröttheten. Jag skulle kunna sova hur mycket som helst. Samtidigt så är det tyvärr så att jag vissa nätter sover väldigt dåligt. Varje natt måste jag upp på toaletten en gång och efter det brukar jag ha svårt att sova. De dagar jag är ledig sover jag alltid en stund på eftermiddan.

Illamående har jag varit kanske tre gånger och inte särskilt farligt. Mina bröst har inte heller ömmat, kanske som Besno säger om man klämmer på dom...
    Sedan har jag ju haft väldigt trög mage, men tycker nu att det blivit lite bättre. 
    Hungerkänslor kommer akut och då måste jag ha mat GENAST! Annars blir jag sur...

Jag är i vecka 10+2 idag. 

• Toppenloppan

Tröttheten känns igen helt galet att man kan sova 10 timmar en natt och ändå vakna och vara helt slut! Kan inte sova så länge på morgonen trots det, störigt men alla symtom är ändå välkomna efter alla års kamp
    Tror dessutom att jag är lite extra sliten just nu, har någon förkylning som börjat få fäste i kroppen.

Bara för att jag igår skrev att brösten ömmar mindre har jag vaknat inatt när jag vänt mig för att de gjort så ont , typiskt.

Någon mer än jag som drömmer sexdrömmar hela tiden? INTE likt mig men så var det ju snart flera månader sedan vi hade sex, vågar inte nu!

• strössel

Loppanlängtan: Nej jag drömmer inga sexdrömmar men jag drömmer väldigt mycket om allt  Skrattande Jag har varit ihop både med min chef och min mans bästa vän i drömmarna Flört 

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !