• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • besony
    strössel skrev 2011-03-15 21:11:48 följande:
    Jag har tid för inskrivning den 22/3  fick egentligen den 29/3 men min man jobbade och han kunde inte få ledigt så vi fick en tidigare tid, och då får jag tiden för läkarbesöket och ul. Jag tycker det ska bli kul med inskrivning och ul Skrattande men ul får jag vänta med för läkaren var bara på mvc på måndagar och jag ska dit på tisdag !
    Det är ju snart. Glad Jag går för det mesta själv på MVC-besöken.

Min käre sambo tycker det är mer intressantare med ultraljud än att se mig lämna blodprover kanske! Skrattande Och han läser dagligen om graviditeter, veckor och frågar osv. Till och med så testar han mitt humör efter att ha läst exempelvis att den gravida kvinnan kanske har humörsvängingar! Haha, helt galet! Skrattande

Sådant är nog mer verkligare för hans del tror jag. För mig är det ju annorlunda. Känns jättekul även om han inte följer med på alla mina besök hos MVC. Hur ser det ut för er med era män?
  • strössel

Beso: Min man vill följa med på allt, allt är första gången för honom så han tycker det är spännande. Han är väldigt mån om mig frågar hur jag mår lagar middag och städar och fixa och donar Skrattande han var som fastklistrad vid skärmen vid vul. Men hade han inte velat följa med till mvc så hade det varit okay det med för allt annat väger upp jättemycket det med.

• Shibby 78

Hej tjejer

Idag hände det något hemskt! En av mina kollegor på jobbet med BF två dagar från mig var på UL i morse, men bebisen hade slutat växa Känns så sorgligt och jag lider verkligen med henne och hennes familj.
    Vi som har babblat om våra graviditeter var och varannan dag och pratat om den kommande mammaledigheten... Känns så sorgligt Gråter
    Hon har fått en ny tid nästa vecka så jag hoppas verkligen det var någon klant som gjorde ultraljudet och sett fel. Vi har ju bara kommit till vecka 11 så bebisen är ju fortfarande rätt liten, hoppas dom sett fel!

Jag fick lite småpanik nu och insåg att jag inte kunde vänta till 12 april på UL så jag ringde Mamma Mia på CA nu och fick en tid redan imorgon bitti.

Så UL imorgon kl 8:30

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Vad tråkigt för din kollega , hoppas med det är en oerfaren läkare som sett fel. Har hon oxå gjort ivf ? Var det hennes första ul ? Jag ringde och frågade om jag fick ett vul i v 10 men det fick jag inte så jag får vänta till v 12. Tror det kommer se jättebra ut i morgon på ditt ul.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-16 14:05:49 följande:
    Shibby: Vad tråkigt för din kollega , hoppas med det är en oerfaren läkare som sett fel. Har hon oxå gjort ivf ? Var det hennes första ul ? Jag ringde och frågade om jag fick ett vul i v 10 men det fick jag inte så jag får vänta till v 12. Tror det kommer se jättebra ut i morgon på ditt ul.
    Nej, hon blev gravid oplanerat. Dom skulle egentligen inte ha fler då dom har tre barn, men hon var superglad och såg fram emot det jättemycket. Kommer kännas jobbigt att gå här med mage sen och undra om hon är ledsen..

Det vul:et vi ska gå på imorgon är privat så vi betalar 450 kr för det, men det får det vara värt för att slippa oron. Jag går in i v.12 imorgon (11+0) så om det ser bra ut nu känns det som man borde kunna slappna av litegrann.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel

Shibby: Det är det värt för att slippa oroa sig , jag får mitt gratis på mvc är jättenervös inför det. Tror oxå man kan slappna av efter det ul i den veckan. Då har den hängt med så länge och skött sig Skrattande då tror jag det går strålande resten av graviditeten.

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-16 14:18:07 följande:
    Shibby: Det är det värt för att slippa oroa sig , jag får mitt gratis på mvc är jättenervös inför det. Tror oxå man kan slappna av efter det ul i den veckan. Då har den hängt med så länge och skött sig Skrattande då tror jag det går strålande resten av graviditeten.
    Tack för peppningen Vilket datum har du vul? Blir det slutet på mars då eller?
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-03-16 14:25:28 följande:
    Tack för peppningen Vilket datum har du vul? Blir det slutet på mars då eller?
    Jag vet inte riktigt men jag ska på inskrivning den 22/3 nästa vecka på tisdag och läkaren var bara där på måndagar så det borde bli den 28/3 eller den 4/4 hon sa v 12 då borde det bli den 4/4 men vi får veta det på tisdag.

Idag har jag kräkts litervis så mycket har jag aldrig kräkts innan på en och samma gång. Nu är jag så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Känns som om jag bara vill sova i en vecka eller två.
  • strössel

Beso: Hur gick det på inskrivningen i dag ?

• besony
    strössel skrev 2011-03-16 19:12:30 följande:

Beso: Hur gick det på inskrivningen i dag ?

Jo, tack, det gick bara fint! Det var frågor om hälsa, eventuella sjukdomar och koll på BMI, blodtryck, blodsocker och även urinprov. Allt normalt. Nästa MVC-besök blir i vecka 24! Men jag kommer ju göra KUB, rutin-UL och lämna diverse blodprover med jämna mellanrum, så det händer någonting i alla fall innan till själva MVC-besöket i v 24.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !