• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • strössel

majsanna: Läste att du ska tokshoppa i Ullared till dutt , det kommer vi med att göra framåt sommaren. Det har jättemånga av mina kompisar gjort man tjänar verkligen massor med pengar på det, om man jämför med en vanlig barnaffär. Har redan sparat ihop några tusen på barnkontot Skrattande

• majsanna
    strössel skrev 2011-03-23 11:59:04 följande:
    majsanna: Läste att du ska tokshoppa i Ullared till dutt , det kommer vi med att göra framåt sommaren. Det har jättemånga av mina kompisar gjort man tjänar verkligen massor med pengar på det, om man jämför med en vanlig barnaffär. Har redan sparat ihop några tusen på barnkontot Skrattande
    Ja, vi satsar på att vara där två dagar för att slippa stressa. Dessutom slippa åka så jättetidigt på morgonen och skönt att tänka att man har två dagar på sig. 
    Nu gäller det bara att läsa på vad en lite krabat behöver första tiden.

Har sett en del trådar här på familjeliv både med vad man behöver och vad som finns på Gekås.

Kändes lite tidigt att boka rum redan nu, men misstänker att det kan bli fullbokat om man väntar för länge. 
  • strössel

majsanna: Kan tänka mig att det finns allt mellan himmel och jord där Skrattande jag har aldrig varit på baby eller leksaksavdelningen i Ullared jag har alltid tycks missa det. Sista vi var i Ullared fick jag influensa och låg och kräktes mest på toan det var innan jag blev gravid.

Vet att det finns en massa tillbehör till barnvagn så det kommer jag kika på, även åkpåse heter det så ? Vi som kommer få barn i höst. Leksaker är väl lite onödigt men jag kommer nog köpa lite bitringar gosedjur och lite annat smått och gott Skrattande och barnkläder dom växer ju ur dom så snabbt så det gör ju inget att det är billiga kläder.

• majsanna

Jag har inte heller kollat så mycket på babyavdelningen när jag varit där. Dock har jag varit en del på barnklädesavdelningen då jag handlat till kompisars barn och där finns det mycket och billigt. Så här i början behöver det ju inte vara världens bästa kvalitet för de små växer ju så fort så kläderna hinner ju inte bli slitna.

Mycket är ju jättebilligt där. Vet att jag köpte en nappflaska åt en kompis barn. På Gekås kostade den 19 kr. SEdan när jag kom hem såg jag en precis likadan på ica maxi. 49 kronor!

Oj, inte kul med magsjuka på gekås Kräks 

• strössel
    majsanna skrev 2011-03-23 14:10:55 följande:
    Ströösel: Hittade den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m57595881-1.html
    Var inne och kikade kan vara kul att följa och se vad andra hittar för fynd i Ullared.

Har inte tänkt så mycket på bebis saker egentligen då jag är emot att köpa saker så tidigt. Men läste en tråd om barnvagnar och sökte lite på barnvagnar för skojs skull. I vilken prisklass ska ni köpa vagn för ? Är billiga vagnar sämre än dom som kostar upp åt en 10 000 kr ?
  • majsanna

Det där med vagn tror jag är en riktig djungel. Jag har inte kollat så mycket på vagnar då det känns lite tidigt som sagt. Dock är jag lite förtjust i Kronans vagn, men jag har inte provkört och så, så egentligen vet jag inte.

Viktigt är nog att läsa oberoende test tex råd och rön, för att se om det finns säkerhetsbrister och andra problem. 

• strössel

I dag har jag bara mått illa på morgonen men inte kräkts kanske börjar det att vända för mig, men visst blir jag skitnervös att nåt är fel. Men illamåendet måste ju ta slut nån gång.

Det står ju att illamåendet och tröttheten oftast försvinner efter v 12 , vad ska man känna sen då ? För att veta att allt är bra där inne ?

Fick ett UL den 4 april och bm sa om jag är orolig kan jag få ett efter KUB med och då kände jag visst då tar jag ett den 4 oxå. Sen läste man olika saker om vul/ul att det inte är så bra att göra många då blir man lite sådär fast det finns inga bevis att det kan skada på nåt sätt. Är det nåt medicinskt så gör man många, dom kanske bara säger så för att dom vill inte att dom ska har en bra fungerade graviditet ska springa dit hela tiden och göra vul/ul.

• Shibby 78

Barnmorskan idag. Blodvärdet låg på 120, vilket hon tyckte var bra, men jag brukar ligga runt 130 så man kanske skulle börja dricka lite blutsaft eller något annat lite förebyggande. Blodtrycket var oxå bra även om jag tyckte det var lite högt då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck.
    Har haft väldigt ont på min högra sida ända sen v.7. Har inte velat gnälla om det här, men idag konstaterade BM att jag drabbats av mycket tidig foglossning så nu tänker jag gnälla lite.. *Ajajajajajaj*

Dessutom går jag in i v.13 idag!!
    Känns som en liten målstolpe på vägen som passerats

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-03-24 20:16:29 följande:
    Barnmorskan idag. Blodvärdet låg på 120, vilket hon tyckte var bra, men jag brukar ligga runt 130 så man kanske skulle börja dricka lite blutsaft eller något annat lite förebyggande. Blodtrycket var oxå bra även om jag tyckte det var lite högt då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck.
    Har haft väldigt ont på min högra sida ända sen v.7. Har inte velat gnälla om det här, men idag konstaterade BM att jag drabbats av mycket tidig foglossning så nu tänker jag gnälla lite.. *Ajajajajajaj*

Dessutom går jag in i v.13 idag!!
    Känns som en liten målstolpe på vägen som passerats
    Hur känns det där onda? Hur vet man liksom att man har foglossning?
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !