• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan
    Kenai:
    Välkommen åter! är det inte bara vanlig växtvärk som du känner????

Vi har varit väldigt öppna med att vi gör IVF. Tycker det är så mycket tabu fortfarande nu på 2010- talet och jag vill gärna bidra till att folk vågar berätta mer! Många kollegor vet, våra familjer, vänner och även en del bekanta.
    Det har nästan bara varit en fördel att så många vetat, ibland har jag mått dåligt på olika sätt och då förstår alla varför. Sen hör det ju till saken att både jag och maken står väldigt nära våra familjer och ville berätta för dem.

Vi kommer berätta för barnet i framtiden att det var otroligt efterlängtat och krävde en lång kamp, inget att skämmas för ju....att vara ett IVF-barn menar jag

Majsanna:
    "vanliga" gravida är ju väldigt lättblödande och med både Fragmin och Trombyl blir du ju extremt lättblödande! BRA att "Dutt" mår bra men tråkigt att h*n skräms lite hela tiden Måste ändå varit roligt att se henom så ofta....
    2011 ska bli ett bättre år!
  • majsanna

Strössel: Jag kommer vara flyttbas i morgon och peka med hela hand Kommer ordna lite mat och kaffe också till de hungriga starka männen som bär.

Loppan: Ja, visst är det häftigt att få se Dutt så ofta. Nästa gång bli redan på torsdag då det är dags för kub-ultraljud. Dock kommer vi inte göra riskbedömningen, utan de kolla "bara" via ultraljud att allt ser bra ut, vilket jag verkligen hoppas. 

• DreamBear
    strössel skrev 2011-03-29 17:23:57 följande:
    Kenai: Har du tagit progesteron så här länge ? Vanligast är att man tar det hela v 12 och sen slutar. För sen har progesteronet ingen funktion när moderkakan tar öve, jag tar trombyl och det ska jag ta till v 36 och progesteron till v 12.
    Jag skulle enligt läkaren ta två om dagen fram tills att jag gick in i vecka 13, vilket är idag. Sedan kunde jag trappa ned till en om dagen, så länge som jag önskade. Han sa att många mår bättre psykiskt av att trappa ned istället för att sluta tvärt. Sedan sa han att moderkakan tar över kring vecka 12. Hos en del sker detta redan i vecka 10 och hos andra i vecka 14, det är individuellt enligt honom.
  • DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-03-29 19:26:13 följande:
    Kenai:
    Välkommen åter! är det inte bara vanlig växtvärk som du känner????
    Jag misstänker att det är tarmarna som skrämt mig. Oförskämt Men jag har inte fått fisa på ett tag, och igår kväll kom fisandet igång och idag känns det liiiite bättre. Så jag hoppas det var tarmarna som gav mig denna smärta. Behåller min tid hos läkaren iaf eftersom jag vill bli kollad.
  • Toppenloppan
    Kenai:

Ja uscha vad jag fiser på kvällar och nätter Magen är som en spärrballong ibland och då är jag ändå inte förstoppad!!!!
  • DreamBear

Sovit urdåligt inatt. Bara haft dåliga drömmar om att det inte finns något hjärta som slår på den lill*.
    Fy katten vad jag är nervös.
    Om ett par timmar är det dags. Har en tid sent, kl 16.
    Nervös!

• Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-03-31 08:54:35 följande:
    Sovit urdåligt inatt. Bara haft dåliga drömmar om att det inte finns något hjärta som slår på den lill*.
    Nervös!
    Förstår att du är nervös men det kommer att gå toppen!
    Kram
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • strössel
    SkrattandeDreamBear skrev 2011-03-31 08:54:35 följande:
    Nervös!
    Tror oxå det kommer gå toppen kram !

Mitt illamående vägrar ge med sig, det är så lurigt ibland tror man att det är på väg att vända och sen smäller det bara till. Går in i v 12 i morgon kan inte förstå att jag redan har kommit till v 12 Skrattande
  • Toppenloppan

det är nästan så man inte vågar skriva det men; Mitt illamående är MYCKET bättre! hade värsta dagen någonsin i lördags och sen har det varit bättre. Ingen Postafen alls igår och idag och det går bra!!! Mår såklart ändå lite illa på morgonen och när jag ska börja äta, den "nya"luktsinnet utlöser illamående från och till oxå men ändå! LJUVLIGT att slippa ta piller!! Är ändå lika trött så det berodde inte på dem!

CUB för oss blir 18/4 så det är några långa veckor kvar. Tydligen görs det här av läkare, bra om siffrorona är dåliga med tanke på den påverkan på blodprovssvaren man tydligen kan få av IVF...

• strössel

Loppanlängtan: Vi ska göra KUB den 14/4 hur påverkar ivf blodprovsvaren ? Gäller det bara vid ET eller vid FET oxå ? Ja det är inte vem som helst som gör KUB testen.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !