• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Här tänkte jag att vi som precis  har fått plus med hjälp av IVF kan prata.

Bf Oktober 2011

Här kan vi prata om allt som handlar om våra graviditeter.

Hjärta Välkomna hit Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 11:03
    Länk till våran BF lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m57380282.html
  • Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
  • Toppenloppan

Strössel:

Vad roligt Jag ser fram emot nästa UL som är CUB om två veckor med skräckblandad förtjusning! Är inte lika rädd för MF längre utan nu för resultatet på CUB.....

2011 ska bli ett bättre år!
  • besony

Tror bestämt att alla längtar till UL på ett eller annat sätt. Flört

För oss är det bara en vecka kvar till KUB-ultraljudet! Just nu känns det som tiden singlar sig långsamt dit till den dagen. Jag mår helt toppen, mindre symtom, men magen känns lite mer tyngre än vanligt. Imorgon går vi in i v 13 (12+0)...  Så det är i alla fall något! Så vi längtar tills UL vi med! Glad

• strössel
    besony skrev 2011-04-04 15:06:30 följande:
    Tror bestämt att alla längtar till UL på ett eller annat sätt. Flört

För oss är det bara en vecka kvar till KUB-ultraljudet! Just nu känns det som tiden singlar sig långsamt dit till den dagen. Jag mår helt toppen, mindre symtom, men magen känns lite mer tyngre än vanligt. Imorgon går vi in i v 13 (12+0)...  Så det är i alla fall något! Så vi längtar tills UL vi med! Glad
    Ja det tror jag med , är ju en bekräftelse att allt ser bra ut. Då är vi 3 som gör KUB i täten på varandra.
  • strössel
    majsanna skrev 2011-04-04 18:13:33 följande:
    Jag har ju redan klarat av mitt kub-ultraljud så jag får vänta till 12 maj för Rutinultraljudet. Det känns som en evighet tills dess...
    Du får hålla dig sysselsatt med ditt nya hus så flyger dagarna fram Skrattande ska du se ! Idag när jag var hos läkaren så skulle jag få ett UL i v 25 pga av jag gjort ivf, förstod inte varför ska ni andra oxå få det ?
  • Toppenloppan

Strössel; Minns du hur lång er lilla plutt är nu?? Jag ligger ju ganska nära och klurar lite på hur stor Sesam är just nu!! Inget extra UL gör oss i v 25!

2011 ska bli ett bättre år!
  • strössel
    Toppenloppan skrev 2011-04-04 21:28:24 följande:
    Strössel; Minns du hur lång er lilla plutt är nu?? Jag ligger ju ganska nära och klurar lite på hur stor Sesam är just nu!! Inget extra UL gör oss i v 25!
    Ja den var nästan 5 cm 4,73 nåt han sa det är svårt att få exakt då huvudet är upp böjt eller hur man ska säga Skrattande men maskinen räknade ut 11+3 och det var det jag på igår. Den hade växt 21 mm på ett ungefär sen mitt senaste vul  i v 10 (9+2)
  • DreamBear

Gör alla här KUB?
    Vi blev inte tillfrågade, men vi hade redan innan bestämt att inte göra det.

Hur har ni fått sagt om graviditeten och IVF? Har ni hört att det är en riskgravidtet?
    Har läst det på nätet, men ingen har sagt det till mig. jag behandlas som vilken gravid
    kvinna som helst förutom VUL:et vi gjorde i vecka 8 för att se om hjärtat slog.

• Shibby 78

Vi gör inte KUB. Är 32 och det är inte brukligt här innan 35 som på många andra ställen. Vi kommer inte att göra det heller, och nu är det väl försent? Är 13+5 idag. Inte för att jag ångrat mig

Jag fick en lapp från Carlanderska att det är en IVF-graviditet och med beräknat BF som det stod ej ska flyttas. Visade den för min BM. Har inte hört något speciellt om att det är en IVF-graviditet av henne annars. Fick ett extra UL inbokat den 12/4 för att jag själv bad om det, men inget annat i övrigt.

Vi gjorde ju oxå vul i v.8 och sen gjorde vi ett privat UL i v.12

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • strössel

Kenai: Bm berättade om det på inskrivningen och sa att det var frivilligt om man ville göra det och jag ville göra det och jag är 31 år. Har inte hört att ivf skulle vara en riskgraviditet det finns väl risker med vilken graviditet som helst egentligen. Ul jag gjorde igår i v 12 fick jag för dom erbjuder ett läkarbesök vid v 12 på våran Mvc.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !